Днес ще Ви срещнем с Дедал Къмпани ООД, фирма, която се занимава с търговия на високотехнологични уреди. Асортиментът на фирмата включва основно уреди със собствени брандове, които се предлагат успешно на българския и европейския пазар. В портфолиото им са включени роботи -прахосмукачки, пречистватели за въздух, влагоабсорбатори, роботи за прозорци, продукти за домашни любимци, роботи за басейни, както и други почистващи уреди. Повече за дейността им, ще научите от интервюто с тях.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Фирма Дедал започва своята дейност през 1994 година, като от 2015 година разширява дейността си, като добавя в асортимента си и почистващи уреди. Към момента дейността на фирмата се обслужва от 15 човека, които се стремят да съдействат на клиентите чрез професионална консултация, бърза доставка на поръчките и собствено сервизно обслужване.
В момента разполагаме с изложбен център в гр. Пловдив, където на площ от над 500 кв.м. и 3 нива ще откриете нашия шоурум с паркоместа, многоетажен склад с площ от над 1500 кв.м и сервизен център, подвижна рампа за товаро-разтоварни дейности и други.
Макар и да разполагаме с физически обекти, винаги сме осъзнавали необходимостта от поддържането на онлайн магазин. Разкажете за Вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Дедал Къмпани ООД предлага на клиентите си висококачествени смарт уреди, като наблягаме на представянето на собствени марки продукти. Ние не просто слагаме наш бранд на даден продукт, а предварително го тестваме, разучаваме в детайли, сравняваме с други подобни модели, за да сме сигурни, че предлагаме качество на нашите клиенти. Непрекъснато обогатяваме асортимента си, като предлагаме на пазара актуални продукти с отличителни характеристики. Тъй като сме директен вносител, ние можем да предложим на клиентите си висока складова наличност от предлаганите от нас продукти, както и експресна доставка в рамките на 1 работен ден. Онлайн магазинът ни предлага безплатна доставка при поръчки над 200 лв, голям избор от възможности за плащане, както и изплащане на лизинг.
Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?
Не мисля, че има еднозначен отговор на този въпрос. Имаме възможността да продаваме и по двата канала, наблюденията ни са, че клиентите имат различни предпочитания за пазаруване – едни от тях не биха желали да закупят продукт без да го видят и пипнат, да им бъде демонстриран и чак тогава да се убедят, че този уред е подходящ за тях. За други клиенти онлайн пазаруването се е превърнало в единствен и удобен начин на пазаруване, те се информират в интернет пространството, разглеждат форуми и мнения за да вземат решение кой модел да изберат. Всеки клиент има изграден подход при пазаруване, но дали на място или по телефона, ние винаги консултираме клиентите си, за да препоръчаме най-удачния уред в зависимост от вида на настилката, площа на помещението и желаните функции.
Къде е най-трудно да се реализират продажби и защо?
Най-трудно се реализират продажби, когато стъпваш на нов външен пазар – трябва да убедиш клиентите в авторитета на фирмата, качеството на продуктите и експертното ниво на обслужване. Предварително трябва да проучиш пазарната ниша, предпочитаните от клиентите начини на плащане и доставка, маркетинговите похвати, които да бъдат използвани. Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
В условията на все по-засилена конкуренция, използването на маркетингови стратегии е от ключово значение за поддържане на бизнеса. Една компания влага много, за да стигне до клиента – от изработването на подходящ онлайн магазин, през SEO оптимизация, Adwords реклама, бюлетин до заинтересованите абонати, промоционални кампании, Push известия, поддържането на Facebook страница и определянето на подходящи рекламни кампании в социалните мрежи, които да стигнат до точно таргетирани клиенти, билборд реклама, YouTube канал, подходящи Crossale и Upsale предложения, сътрудничество с авторитетни медии за представянето на промоционални кампании и статии за продукти.
Продавате ли в чужбина и какво е различното там?
В момента продаваме успешно на румънския пазар, както чрез собствен онлайн магазин на румънски език, така и чрез различни местни маркетплейси като Emag.ro и други търговци, които предлагат нашите продукти. Отскоро включихме продуктите си и в унгарската платформа на Emag. Предстои ни разрастване на още един съседен пазар отново чрез собствен онлайн магазин за почистващи роботи. Външните пазари винаги са предизвикателство, тъй като трябва да изградиш доверие в клиентите и да им докажеш, че си сигурен партньор, който може да предложи бърза доставка, качество и сервиз при необходимост. Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Онлайн търговията е много общо понятие, което включва много процеси, планирания, разнородни дейности по плащания, доставка и т.н.
От страната на търговец, който се стреми да спазва всички законови изисквания, бихме искали институциите да намалят бюрокрацията, да въведат повече бързи онлайн услуги и експертно обслужване на бизнеса, но същевременно да се осъществява достатъчен контрол, за да можем коректните компании да действаме в условията на равна конкуренция.
Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Фирма Дедал започва своята дейност през 1994 година, като от 2015 година разширява дейността си, като добавя в асортимента си и почистващи уреди. Към момента дейността на фирмата се обслужва от 15 човека, които се стремят да съдействат на клиентите чрез професионална консултация, бърза доставка на поръчките и собствено сервизно обслужване.
В момента разполагаме с изложбен център в гр. Пловдив, където на площ от над 500 кв.м. и 3 нива ще откриете нашия шоурум с паркоместа, многоетажен склад с площ от над 1500 кв.м и сервизен център, подвижна рампа за товаро-разтоварни дейности и други.
Макар и да разполагаме с физически обекти, винаги сме осъзнавали необходимостта от поддържането на онлайн магазин. Разкажете за Вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Дедал Къмпани ООД предлага на клиентите си висококачествени смарт уреди, като наблягаме на представянето на собствени марки продукти. Ние не просто слагаме наш бранд на даден продукт, а предварително го тестваме, разучаваме в детайли, сравняваме с други подобни модели, за да сме сигурни, че предлагаме качество на нашите клиенти. Непрекъснато обогатяваме асортимента си, като предлагаме на пазара актуални продукти с отличителни характеристики. Тъй като сме директен вносител, ние можем да предложим на клиентите си висока складова наличност от предлаганите от нас продукти, както и експресна доставка в рамките на 1 работен ден. Онлайн магазинът ни предлага безплатна доставка при поръчки над 200 лв, голям избор от възможности за плащане, както и изплащане на лизинг.
Къде се продава по-лесно: онлайн или офлайн?
Не мисля, че има еднозначен отговор на този въпрос. Имаме възможността да продаваме и по двата канала, наблюденията ни са, че клиентите имат различни предпочитания за пазаруване – едни от тях не биха желали да закупят продукт без да го видят и пипнат, да им бъде демонстриран и чак тогава да се убедят, че този уред е подходящ за тях. За други клиенти онлайн пазаруването се е превърнало в единствен и удобен начин на пазаруване, те се информират в интернет пространството, разглеждат форуми и мнения за да вземат решение кой модел да изберат. Всеки клиент има изграден подход при пазаруване, но дали на място или по телефона, ние винаги консултираме клиентите си, за да препоръчаме най-удачния уред в зависимост от вида на настилката, площа на помещението и желаните функции.
Къде е най-трудно да се реализират продажби и защо?
Най-трудно се реализират продажби, когато стъпваш на нов външен пазар – трябва да убедиш клиентите в авторитета на фирмата, качеството на продуктите и експертното ниво на обслужване. Предварително трябва да проучиш пазарната ниша, предпочитаните от клиентите начини на плащане и доставка, маркетинговите похвати, които да бъдат използвани. Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?
В условията на все по-засилена конкуренция, използването на маркетингови стратегии е от ключово значение за поддържане на бизнеса. Една компания влага много, за да стигне до клиента – от изработването на подходящ онлайн магазин, през SEO оптимизация, Adwords реклама, бюлетин до заинтересованите абонати, промоционални кампании, Push известия, поддържането на Facebook страница и определянето на подходящи рекламни кампании в социалните мрежи, които да стигнат до точно таргетирани клиенти, билборд реклама, YouTube канал, подходящи Crossale и Upsale предложения, сътрудничество с авторитетни медии за представянето на промоционални кампании и статии за продукти.
Продавате ли в чужбина и какво е различното там?
В момента продаваме успешно на румънския пазар, както чрез собствен онлайн магазин на румънски език, така и чрез различни местни маркетплейси като Emag.ro и други търговци, които предлагат нашите продукти. Отскоро включихме продуктите си и в унгарската платформа на Emag. Предстои ни разрастване на още един съседен пазар отново чрез собствен онлайн магазин за почистващи роботи. Външните пазари винаги са предизвикателство, тъй като трябва да изградиш доверие в клиентите и да им докажеш, че си сигурен партньор, който може да предложи бърза доставка, качество и сервиз при необходимост. Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?
Онлайн търговията е много общо понятие, което включва много процеси, планирания, разнородни дейности по плащания, доставка и т.н.
От страната на търговец, който се стреми да спазва всички законови изисквания, бихме искали институциите да намалят бюрокрацията, да въведат повече бързи онлайн услуги и експертно обслужване на бизнеса, но същевременно да се осъществява достатъчен контрол, за да можем коректните компании да действаме в условията на равна конкуренция.