/ iStock
Учебниците по Религия (неконфесионално обучение) за пети и шести клас са официално одобрени със заповед от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, съобщават издателите им от Българското библейско дружество.

религия учебник
БТА


Двата нови учебника са включени в списъка с познавателни книжки, учебници и учебни помагала на Министерството на образованието и науката (МОН), които могат да се разпространяват и използват в българските училища.

В учебниците са разработени зададените от програмата на МОН теми за история на религиите в пети клас и за храмова култура в шести клас, като са разгледани четири световни религии - юдаизъм,  християнство, ислям и будизъм, уточняват от Българското библейско дружество.

Министър Цоков: Възстановяваме експертния съвет по религия към МОН

По думите на издателите петокласниците ще придобият по-цялостна картина за произхода, принципите и личностите, които са спомогнали за формирането на всяка от тези религии. Включени са текстове и истории от Библията, Корана, Танах и мъдри мисли от Буда.

Учениците от шести клас ще се запознаят с архитектурата на храмовете. Целта е не само да “посетят“ различни по вид религиозни сгради, а да вникнат в същността и символиката на храма, и на извършваните в него ритуали, допълват  издателите.

В авторските екипи участват висококвалифицирани педагози, богослови, писатели, художници, редактори и дизайнери. Комплектите включват учебник, учебна тетрадка и книга за учителя. В повечето уроци са добавени QR кодове, които дават възможност да се разширят знанията на учениците чрез увлекателно аудиовизуално съдържание.

От пресцентъра на Българското библейско дружество допълват, че по същата програма (неконфесионално обучение) вече от няколко години се преподава в училищата по одобрените от МОН учебници за начален курс. В тях акцентът е върху изграждането на добър характер и добродетели у децата. Не е случайно, че подзаглавието им е “Благонравие”.

Неконфесионално обучение е заложено запознаване не само с християнството, а с всички основни световни религии, както и с естеството на религиозната вяра изобщо. Това запознаване не трябва да бъде осъществено като някакъв вид религиознание. Това е обучение по религия, което не се осъществява от “вътрешна“ за едно или друго вероизповедание гледна точка.
Йоана Лашкова/БТА