Каква част от кушет-вагона на влака София-Кардам е пламнала за 3,25 минути, иска да знае Великотърновският апелативен съд. Магистратите от старата столица назначиха нова единична пожаро-техническа експертиза по делото за пожара от 28 февруари 2008 г., при който загинаха 9 души. В нея те настояват да се изясни дали е било възможно пожарът да бъде изгасен с двата налични пожарогасители и в същото време пътниците да бъдат евакуирани.
Обвиняемите в процеса са трима: шафнерът на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев, началникът на влака Иванка Костадинова и Георги Иванов - бивш началник в БДЖ, разпоредил двойно заключване на вагоните, което е попречило на евакуацията на пътниците.
На заседанието бяха изслушани вещите лица, изготвили заключението по поставената допълнителна задача към следствения експеримент, който се проведе на 8 декември миналата година на гарата във Велико Търново.
Следващото съдебно заседание по делото е насрочено за 30 и 31 май.
Делото в Апелативния съд във Велико Търново се гледа, след като страните обжалваха решението на Окръжния съд в Плевен, който призна за виновни и осъди на затвор двама железничари "за немарливо изпълнение на служебните им задължения и неосигуряване на безопасни условия на пътуващите във влака". Началникът на влака получи 8 години затвор, а шафнерът - 12 години. Георги Иванов беше оправдан.