97572
Вадят регистрацията на автомобили от КАТ
Регистрацията на автомобили да бъде извадена от „Пътна полиция“ и от МВР, настояват от Института за пътна безопасност. Това е начин за справяне с хидрата на корупцията в КАТ, заяви Богдан Милчев, член на управителния съвет на института.
Той припомни, че такъв законопроект е бил подготвен по време на второто правителство на премиера Бойко Борисов, но е останал нереализиран.
Повече от 70% от работното време на началниците на отдел „Пътна полиция“ е заето с въпроси, свързани с регистрацията на автомобили и затова не им остава време да се занимават с пътната безопасност, коментира Милчев.
„И затова в момента сме в ситуация, че, от една страна, пътната безопасност страда, от друга страна, самите началници в „Пътна полиция“ нямат тези умения - юридически и технически, за да управляват този процес. Това е още един довод, че е необходимо регистрацията на моторни превозни средства да бъде извадена от „Пътна полиция“, аргументира се той.
Дългите опашки в КАТ са свързани с лошата материална база, недобрата подготовка, лошия мениджмънт и противоречивото и неефективно законодателство. „От друга страна ние не трябва да изключваме и възможността, когато лошо менажираш този процес, ти създаваш предпоставките именно за тази корупция, която тормози и трови цялото ни общество“, обясни Богдан Милчев.
Затова решението е нова организация на процеса и изваждане на регистрацията на автомобили от КАТ и дори от МВР, смята той.
„Чакаме отговор от министър Валентин Радев какво се случи с проекта за тези действия на Румяна Бъчварова, която имаше такова намерение, заявено още през 2015 г. Доколкото ние имаме информация този проект е бил готов, просто не му стигна време да бъде реализиран. Кой го убеди и разубеди, че това, което е в момента, тази ситуация, е правилната“, запита Милчев.
Корупцията се подхранва от липсата на добра организация, добави Богдан Милчев. Наред с това нормативната база е сложна, в КАТ няма специализирана информация за граждани и те разчитат на благоволението на отделни служители или на посредници.
Той припомни, че такъв законопроект е бил подготвен по време на второто правителство на премиера Бойко Борисов, но е останал нереализиран.
Повече от 70% от работното време на началниците на отдел „Пътна полиция“ е заето с въпроси, свързани с регистрацията на автомобили и затова не им остава време да се занимават с пътната безопасност, коментира Милчев.
„И затова в момента сме в ситуация, че, от една страна, пътната безопасност страда, от друга страна, самите началници в „Пътна полиция“ нямат тези умения - юридически и технически, за да управляват този процес. Това е още един довод, че е необходимо регистрацията на моторни превозни средства да бъде извадена от „Пътна полиция“, аргументира се той.
Дългите опашки в КАТ са свързани с лошата материална база, недобрата подготовка, лошия мениджмънт и противоречивото и неефективно законодателство. „От друга страна ние не трябва да изключваме и възможността, когато лошо менажираш този процес, ти създаваш предпоставките именно за тази корупция, която тормози и трови цялото ни общество“, обясни Богдан Милчев.
Затова решението е нова организация на процеса и изваждане на регистрацията на автомобили от КАТ и дори от МВР, смята той.
„Чакаме отговор от министър Валентин Радев какво се случи с проекта за тези действия на Румяна Бъчварова, която имаше такова намерение, заявено още през 2015 г. Доколкото ние имаме информация този проект е бил готов, просто не му стигна време да бъде реализиран. Кой го убеди и разубеди, че това, което е в момента, тази ситуация, е правилната“, запита Милчев.
Корупцията се подхранва от липсата на добра организация, добави Богдан Милчев. Наред с това нормативната база е сложна, в КАТ няма специализирана информация за граждани и те разчитат на благоволението на отделни служители или на посредници.