Как най-често подвеждат търговците при обявяване на промоции?
Как най-често подвеждат търговците при обявяване на промоции? / Thinkstock/Getty Images
Комисията за защита на потребителите (КЗП) извършва интензивни проверки в търговската мрежа и онлайн пространството във връзка с предстоящите Великденски празници, съобщиха от КЗП.

Как най-често подвеждат търговците при обявяване на промоции?

Контролният орган следи за коректността при анонсирането и провеждането на кампаниите за намаления и промоции. Комисията има идея за сформиране на съвместни екипи с представители на Българската агенция по безопасност на храните, на Държавната агенция по метрологичен и технически надзор и на общините по места за извършване на проверки по пазарите, където се предлагат най-често търсените стоки за предстоящите празници през пролетта.

Мамят възрастни хора с матрак и наколенки с лечебни свойства

КЗП следи за ясен произход на продаваните стоки и при нарушения глобите може да стигнат и 50 хиляди лева. Комисията ще проверява и дали търговците правят истински намаления. По закон търговецът е длъжен да е продавал стоката на старата цена поне 30 дни преди намалението. Когато по документи се установи, че е вдигнал цената няколко дни преди намалението, това е нелоялна търговска практика.

КЗП забрани на онлайн търговци неизпълнявани обещания за бързи или безплатни доставки

В интернет търговията този принцип не е уреден законодателно, затова КЗП наблюдава онлайн търговците в дните и седмиците преди големите празници и анонсираните от тях кампании. Когато търговецът вдигне цената няколко дни преди намалението и посочва 30, 50 или повече процента нереална отстъпка, КЗП го санкционира за нелоялна търговска практика.

Според КЗП по време на зимния туристически сезон не е имало някакви сериозни сътресения, а засилените инспекции по Черноморието започват през май.
 
 
БТА