/ Thinkstock/Getty Images
Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и неспазените уговорки за срока или цената на доставките. За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП) в съобщение до медиите.

Поводът са едни от последните влезли в сила произнасяния на контролния орган във връзка с подобни случаи. Комисията е наложила санкции на няколко онлайн търговци, заради забавяне на доставки и заблуждаваща информация за фалшиви отстъпки. Нелоялните търговци са глобени в размер на предвидените по закон санкции от 1000 до 30 000 лв. През 2016 г. комисията е забранила близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.

Близо 1,3 млн. българи са пазарували онлайн миналата година

От комисията съветват потребителите при онлайн покупки винаги да изискват от търговеца писмено потвърждаване на поръчката при условията, с които са се съгласили. Когато офертата съдържа преимущества, например по-кратък срок за доставка или безплатна куриерска услуга при определени условия, е препоръчително клиентът предварително да се увери, че ще може да се възползвате от тях.

Платформа позволява да решаваме проблеми с онлайн пазаруване по интернет

От комисията съветват потребителите преди да платят онлайн покупка от кампания за намаление, да проверят дали са направени коректно обещаните отстъпи от цената.

Комисията напомня на търговците, че срокът за доставка на онлайн покупки е до 30 дни по закон. Ако са поели ангажимент за по-бързо изпълнение на поръчката, те са длъжни да го спазят. Обещанието за безплатна доставка при покупка над определена стойност обвързва търговеца със задължението да го изпълни.

КЗП алармира, че се увеличава броят на сигнали с неустановени търговци

Комисията съветва търговците да потвърждават поръчките на клиентите си само когато са сигурни, че ще могат да ги реализират при предварително обявените от търговеца и приети от потребителя условия.