/ БГНЕС
Това се прави по нов австрийски метод
За една година от стартирането на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на тунел „Железница” на магистрала „Струма”. 

Приключва изграждането на платното за София при тунел „Железница“ (СНИМКИ)

Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 790 м лява тръба и 706 м за дясната. От северната са изкопани 680 м дясна и 670 м лява тръба.

 Тунел „Железница” се изгражда по нов австрийски метод, като се прокопават около 1,5-2 метра във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно. „Железница” е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км.

Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н.

Кога ще бъде готов тунел „Железница“ (ВИДЕО/СНИМКИ)

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, преминаващ над р. Суха река с дължина 108 м, подпорна стена при директно трасе, както и мост над р. Суха река с дължина 24 м заедно с обслужващ тунелен път при Южния портал на тунела откъм Симитли, хеликоптерна площадка, корекция над р. Суха река.           

Проектът за строителството на тунел „Железница” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

Изпълнител на тунел „Железница” е Обединение „АМ Струма тунел 2018”. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. 
БГНЕС