Министърът на икономиката Кирил Петков и германскиq производител на електромобили еGo подписаха меморандум за производство у нас, с което сделката стана факт.
Основното производство ще е в Ловеч, а инвестицията е за 140 млн. евро.
Над 1000 работни места ще бъдат разкрити. Много от частите и компонентите ще се произвеждат също в България, поясни Петков. Алуминиевата конструкция и кабелите ще се произвеждат от заводи, които са на българска територия.
Икономическият министър представя проекта за електромобили
"Имаме нужда от висока добавена стойност, експортно ориентирана компания и да расте, докато България да стане хъб на електромобилите", допълни той.
„Не мога да обясня колко съм развълнуван, благодаря на министър Петков за лидерството, визията и доверието не само в нашата компания, но и в германската технология. Ще дадем възможност на хората да шофират достъпни, чисти и екологични автомобили“, заяви директорът на компанията.
Проектът ще бъде осъществен в рамките на 2 години. Очаква се над 30 000 коли годишно да излизат от завода.
„Вярвам, че няма нищо случайно в датите. Точно на тази дата преди 9 години беше създаден автомобилният клъстър в България. Горди сме от постигнатите за тези години”, каза Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон.
В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време.
Основното производство ще е в Ловеч, а инвестицията е за 140 млн. евро.
Над 1000 работни места ще бъдат разкрити. Много от частите и компонентите ще се произвеждат също в България, поясни Петков. Алуминиевата конструкция и кабелите ще се произвеждат от заводи, които са на българска територия.
Икономическият министър представя проекта за електромобили
"Имаме нужда от висока добавена стойност, експортно ориентирана компания и да расте, докато България да стане хъб на електромобилите", допълни той.
„Не мога да обясня колко съм развълнуван, благодаря на министър Петков за лидерството, визията и доверието не само в нашата компания, но и в германската технология. Ще дадем възможност на хората да шофират достъпни, чисти и екологични автомобили“, заяви директорът на компанията.
Проектът ще бъде осъществен в рамките на 2 години. Очаква се над 30 000 коли годишно да излизат от завода.
„Вярвам, че няма нищо случайно в датите. Точно на тази дата преди 9 години беше създаден автомобилният клъстър в България. Горди сме от постигнатите за тези години”, каза Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон.
В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време.