Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германски производител на електромобили ще подпишат в 11.00 ч. в министерството, документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.
След подписването министърът на икономиката и представителите на компанията ще дадат брифинг.
Електрическите автомобили вече ще имат траен адрес в България. В Ловеч се очаква да отвори първият по рода си завод, откъдето да тръгват над 30 000 електрически коли годишно.
„В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с изключително иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време”, обясни Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон, цитиран от NOVA.
На първия етап са планирани 1000 работни места за служители на фабриката. Около нея ще бъде създадена индустриална зона за доставчици, където работните места би трябвало да достигна 4000-5000.
На първо място в България има автомобилен клъстър, който създава изключително добра база от доставчици. Също така ние сме дигитална компания от нов тип и имаме нужда от хора с умения в софтуера. С изненада открихме, че автомобилният софтуер се развива много добре в България. В Ловеч вече има квалифицирана работна ръка в завода „Балкан”, които ще ни помогнат да стартираме производството по много добър начин ”, смята проф. Улрих Хеман – член на борда на директорите от германска страна.
Според Станиславов автомобилната индустрия се намира на прага на революция.
След подписването министърът на икономиката и представителите на компанията ще дадат брифинг.
Електрическите автомобили вече ще имат траен адрес в България. В Ловеч се очаква да отвори първият по рода си завод, откъдето да тръгват над 30 000 електрически коли годишно.
„В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с изключително иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време”, обясни Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон, цитиран от NOVA.
На първия етап са планирани 1000 работни места за служители на фабриката. Около нея ще бъде създадена индустриална зона за доставчици, където работните места би трябвало да достигна 4000-5000.
На първо място в България има автомобилен клъстър, който създава изключително добра база от доставчици. Също така ние сме дигитална компания от нов тип и имаме нужда от хора с умения в софтуера. С изненада открихме, че автомобилният софтуер се развива много добре в България. В Ловеч вече има квалифицирана работна ръка в завода „Балкан”, които ще ни помогнат да стартираме производството по много добър начин ”, смята проф. Улрих Хеман – член на борда на директорите от германска страна.
Според Станиславов автомобилната индустрия се намира на прага на революция.