/ ThinkStock/Getty Images
Електронната услуга за избор на трите най-добри години преди 1997-ма, нужни при пенсиониране, е най-бързо развиващата се като интерес от потребителите на сайта на НОИ, показва анализ за предоставените през 2017-та година онлайн справки и административни услуги.
 
За една година нейното потребление се е увеличило с 237 процента. Най-популярната обаче остава справката за представени в института документи и изплатените обезщетения и помощи - за последните 12 месеца тя е използвана над 5 милиона пъти.
 
Изборът на трите най-добри години преди 1 януари 1997 година, който трябва да отпадне от 2019 година, е сред електронните услуги с най-голям ръст на потребление през миналата година - от близо 16 хиляди ползвания преди това, справките са стигнали до малко над 53 хиляди.
 
Повече потребители са използвали и услугата, чрез която се кандидатства за отпускане на обезщетение за безработица, както и справката за изплатените обезщетения за безработица.
 
При някои електронни услуги се отчита намаляване на ползваемостта, като например справката за подадени декларации за социално осигуряване от работодател или самоосигуряващ се.
 
Същата информация обаче може да се получи чрез други видове справки, които се използват активно. На интернет страницата на НОИ има повече от 70 електронни услуги, насочени към клиентите на института. През 2017-та година те са били използвани близо 8 милиона и 700 хиляди пъти.