Министерството на образованието и науката /МОН/ ще работи за повишаване на мотивацията и подготовката на преподавателите в университетите. Това каза министърът на образованието и науката акад. Николай Денков на церемонията "Академични Оскари", на която бяха наградени най-добре класираните висши училища в Рейтинговата система за 2021 г., съобщиха от пресцентърът на МОН.
"Светът се развива доста бързо и ако искаме да бъдем конкурентоспособни в европейски и в световен план, то трябва да ускорим работата. Няколко области в сферата на висшето образование ще бъдат приоритетни в следващите месеци и в тях ще трябва да се работи много упорито", е отбелязал акад. Денков. Той е уточнил, че заедно с ректорите на университетите ще бъде продължен разговорът за повишаване на подготовката и мотивацията на преподавателите във висшите училища.
Зеленият сертификат за администрацията: МОН въвежда изискването от януари
Отворен стои и въпросът за фрагментираността на системата, който трябва да бъде решен. Третият приоритет е свързан с развитието на научните изследвания и тяхното приложение в практиката. Според акад. Денков България има много голям потенциал както за развитие на проучванията, които да се полезни за обществото, така и за тяхното прилагане.
Министърът на образованието смята, че последователните политики в сферата на висшето образование през последните години вече дават резултат, който е видим и за обществото.
Пример затова е утвърждаването на Рейтинговата система, чиито данни помагат за вземането на важни управленски решения.
Тазгодишното издание на Рейтинговата система на висшите училища в България беше представено в Министерството на образованието и науката на 2 декември тази година.
"Светът се развива доста бързо и ако искаме да бъдем конкурентоспособни в европейски и в световен план, то трябва да ускорим работата. Няколко области в сферата на висшето образование ще бъдат приоритетни в следващите месеци и в тях ще трябва да се работи много упорито", е отбелязал акад. Денков. Той е уточнил, че заедно с ректорите на университетите ще бъде продължен разговорът за повишаване на подготовката и мотивацията на преподавателите във висшите училища.
Зеленият сертификат за администрацията: МОН въвежда изискването от януари
Отворен стои и въпросът за фрагментираността на системата, който трябва да бъде решен. Третият приоритет е свързан с развитието на научните изследвания и тяхното приложение в практиката. Според акад. Денков България има много голям потенциал както за развитие на проучванията, които да се полезни за обществото, така и за тяхното прилагане.
Министърът на образованието смята, че последователните политики в сферата на висшето образование през последните години вече дават резултат, който е видим и за обществото.
Пример затова е утвърждаването на Рейтинговата система, чиито данни помагат за вземането на важни управленски решения.
Тазгодишното издание на Рейтинговата система на висшите училища в България беше представено в Министерството на образованието и науката на 2 декември тази година.