Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков каза, че има възможност да бъдат усвоени европейските средства по проекта за тунел под Шипка.
След излизане от цялата плеяда проблемни казуси, свързани с изграждането на това трасе - инженерно-технически и екологични, можем да започнем изпълнение в края на тази и началото на следващата година, което да позволи в рамките на периода на допустимост на разходите да усвоим предвидените средства по европейските фондове, каза министърът по време на парламентарния контрол.
Той напомни, че договорът за проектиране и строителство на обхода на Габрово и тунела на Шипка, който е за инженеринг, е от юни 2022 г., като обектът се финансира по програмата "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г. Цеков отбеляза няколкото етапа на удължаване на проектирането, както и това, че са били установени грешки в кадастралните карти, които още не са отстранени от службата по кадастър в Габрово. През юли 2023 г. времето за завършването на проектирането е удължено със 164 календарни дни.
Пътни ремонти: Сменят мантинели на прохода Шипка, а по магистралите се прави нова маркировка
Строителството не е започнало, срокът за изпълнението му е 1280 дни от датата, в която има разрешение за строеж, каза министърът. Той посочи, че допълнителни проблеми по обекта има от екологичен и правен характер, свързани Плана за управление на природния парк "Българка", през който преминава обектът.
Министърът каза, че може да поеме ангажимент само от гледна точка приключването на проектирането, по отношение на началото на строителството посочи, че е умерен оптимист, че до края на 2024 г. би могло при благоприятно развитие на съдебните процеси и при ускорено извършване на съгласувателните процедури обектът да започне.
Цеков посочи, че пътната агенция е предвидила 36,2 млн. лева за изпълнението на строително-монтажните работи през тази година, които по думите му са около десет на сто от стойността на целия проект. Аз лично не съм оптимист, че тази сума може да бъде усвоена тази година, това означава да имаме старт на строителството най-късно септември, допълни Цеков.
След излизане от цялата плеяда проблемни казуси, свързани с изграждането на това трасе - инженерно-технически и екологични, можем да започнем изпълнение в края на тази и началото на следващата година, което да позволи в рамките на периода на допустимост на разходите да усвоим предвидените средства по европейските фондове, каза министърът по време на парламентарния контрол.
Той напомни, че договорът за проектиране и строителство на обхода на Габрово и тунела на Шипка, който е за инженеринг, е от юни 2022 г., като обектът се финансира по програмата "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г. Цеков отбеляза няколкото етапа на удължаване на проектирането, както и това, че са били установени грешки в кадастралните карти, които още не са отстранени от службата по кадастър в Габрово. През юли 2023 г. времето за завършването на проектирането е удължено със 164 календарни дни.
Пътни ремонти: Сменят мантинели на прохода Шипка, а по магистралите се прави нова маркировка
Строителството не е започнало, срокът за изпълнението му е 1280 дни от датата, в която има разрешение за строеж, каза министърът. Той посочи, че допълнителни проблеми по обекта има от екологичен и правен характер, свързани Плана за управление на природния парк "Българка", през който преминава обектът.
Министърът каза, че може да поеме ангажимент само от гледна точка приключването на проектирането, по отношение на началото на строителството посочи, че е умерен оптимист, че до края на 2024 г. би могло при благоприятно развитие на съдебните процеси и при ускорено извършване на съгласувателните процедури обектът да започне.
Цеков посочи, че пътната агенция е предвидила 36,2 млн. лева за изпълнението на строително-монтажните работи през тази година, които по думите му са около десет на сто от стойността на целия проект. Аз лично не съм оптимист, че тази сума може да бъде усвоена тази година, това означава да имаме старт на строителството най-късно септември, допълни Цеков.