Народните представители от софийските листи на БСП заедно с групата общински съветници от Столичен общински съвет от БСП организираха съвместен брифинг по важния казус с картите и билетите в Столичния градски транспорт. В парламента те засегнаха темата за повишаване на цената и отмяна на определен тип превозни документи.
„Това решение беше взето с мнозинство в Столичния общински съвет от политическите групи на ГЕРБ, „Патриоти за София“, „Демократична България“ и Борис Бонев. Тези хора повишиха цената на билета от 1.60 на 2 лв. Тези хора лишиха стотици хиляди столичани от възможността да използват удобни транспортни документите, които са свикнали да ползват. Те са изгодни и трябваше да останат“, категоричен е зам.-председателят на ПГ на “БСП за България“ Георги Свиленски.
„Това е въпрос, който засяга над 1 млн. граждани и гости на столицата. Хората, които създадоха този проблем, сега в момента слушаме как обясняват по медийните студия как ще правят работни групи, комисии, за да решават проблема, който сами създадоха“, заяви Иван Таков, председател на групата общинските съветници.
По време на брифинга той обясни, че БСП не е подкрепила взетото на 21 юли 2022 г. от Столичния общински съвет решение. „На самата сесия ние дадохме нашите предложения, които дойдоха след месеци на разговори с гражданите. Още тогава видяхме какъв хаос ще се създаде след въвеждането на тази наредба – видяхме го на 1 януари 2023 г. Тогава направихме следните предложения: за запазване на месечната карта за една линия и в наземния градски транспорт, и в метрото“, посочи той и допълни, че вместо това мнозинството е увеличило картите на работещите от 23 на 50 лв.
„Нашето предложение беше този превозен документ да бъде запазен. Забележете, за учениците от 9лв. картата става 20лв., за пенсионерите – това са най-уязвимите групи, от 11 лв. – 25лв. Виждате колко голямо увеличение. Също така хартиеният билет, който все още се продава в градския транспорт от шофьорите, стана на цена 2 лв. Предложенията на групата на БСП бяха да бъдат запазени цените на старите превозни документи“, заяви Иван Таков. Той обясни, че оттук нататък групата на БСП в спешен порядък ще внесе доклад за промяна в тази наредба.
„Ще искаме връщане на десетте талона по 1.20 лв., които се указаха един много удобен транспортен документ. Категорично не сме съгласни с това, че валидацията играе ролята на застраховка по отношение на пътуващия, тъй като самия превозен документ е документът, който има застрахователен характер. Единствено валидацията на 60+ и 30+ бихме могли да приемем, че имат подобен характер, тъй като с тях се отбелязва началото и евентуално краят на пътуването. Така че ние ще настояваме и за отмяна на задължителната валидация“, обясни зам.-председателят на групата общински съветници Милка Христова.
Тя обясни, че народните представители могат да поискат от Сметната палата да извърши съответния одит на Център за градска мобилност и да установи какви са приходите и разходите, тъй като в момента много се спекулира с цифрите. „В крайна сметка целта на наредбата е да увеличим пътуващите с градския транспорт. За съжаление настъпилите промени отблъскват хората и по-голямата част твърдят, че ще се пренасочат към ползване на своя личен транспорт, което не е желателно“, заяви още Милка Христова.
„Това решение беше взето с мнозинство в Столичния общински съвет от политическите групи на ГЕРБ, „Патриоти за София“, „Демократична България“ и Борис Бонев. Тези хора повишиха цената на билета от 1.60 на 2 лв. Тези хора лишиха стотици хиляди столичани от възможността да използват удобни транспортни документите, които са свикнали да ползват. Те са изгодни и трябваше да останат“, категоричен е зам.-председателят на ПГ на “БСП за България“ Георги Свиленски.
„Това е въпрос, който засяга над 1 млн. граждани и гости на столицата. Хората, които създадоха този проблем, сега в момента слушаме как обясняват по медийните студия как ще правят работни групи, комисии, за да решават проблема, който сами създадоха“, заяви Иван Таков, председател на групата общинските съветници.
По време на брифинга той обясни, че БСП не е подкрепила взетото на 21 юли 2022 г. от Столичния общински съвет решение. „На самата сесия ние дадохме нашите предложения, които дойдоха след месеци на разговори с гражданите. Още тогава видяхме какъв хаос ще се създаде след въвеждането на тази наредба – видяхме го на 1 януари 2023 г. Тогава направихме следните предложения: за запазване на месечната карта за една линия и в наземния градски транспорт, и в метрото“, посочи той и допълни, че вместо това мнозинството е увеличило картите на работещите от 23 на 50 лв.
„Нашето предложение беше този превозен документ да бъде запазен. Забележете, за учениците от 9лв. картата става 20лв., за пенсионерите – това са най-уязвимите групи, от 11 лв. – 25лв. Виждате колко голямо увеличение. Също така хартиеният билет, който все още се продава в градския транспорт от шофьорите, стана на цена 2 лв. Предложенията на групата на БСП бяха да бъдат запазени цените на старите превозни документи“, заяви Иван Таков. Той обясни, че оттук нататък групата на БСП в спешен порядък ще внесе доклад за промяна в тази наредба.
„Ще искаме връщане на десетте талона по 1.20 лв., които се указаха един много удобен транспортен документ. Категорично не сме съгласни с това, че валидацията играе ролята на застраховка по отношение на пътуващия, тъй като самия превозен документ е документът, който има застрахователен характер. Единствено валидацията на 60+ и 30+ бихме могли да приемем, че имат подобен характер, тъй като с тях се отбелязва началото и евентуално краят на пътуването. Така че ние ще настояваме и за отмяна на задължителната валидация“, обясни зам.-председателят на групата общински съветници Милка Христова.
Тя обясни, че народните представители могат да поискат от Сметната палата да извърши съответния одит на Център за градска мобилност и да установи какви са приходите и разходите, тъй като в момента много се спекулира с цифрите. „В крайна сметка целта на наредбата е да увеличим пътуващите с градския транспорт. За съжаление настъпилите промени отблъскват хората и по-голямата част твърдят, че ще се пренасочат към ползване на своя личен транспорт, което не е желателно“, заяви още Милка Христова.