3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас
3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас / DarikNews.bg, архив
3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас
88937
3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас
3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас
  • 3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас
  • 3 варианта за наваксването на съдържанието по история, география и биология в 7 клас

Училищата ще могат да избират между три варианта, предложени от Министерството на образованието, за да наваксат учебното съдържание по история, биология и география в 7-ми клас. "Обща средновековна история", "Географията на Балканския полуостров и Европа" и темата за гръбначните животни са разделите, които учениците, които са шести и седми клас пропускат, заради влизането в сила на новите учебни програми и разместването на материал в учебните години. От образователното ведомство съобщават, че за да няма неравнопоставеност спрямо другите випуски, темите няма да влизат във въпросите за Националното външно оценяване.

От МОН посочват, че обучението по тези теми ще е върху части от съответните учебни програми за задължителна подготовка и с урочни статии от учебни помагала по предмета за VIII клас, в които се изучава съответното учебно съдържание. Според първия вариант, предложен от Министерството на училищата, учебното съдържание по тези три предмета ще се навакса през годишния хорариум от 34 часа по задължителноизбираема или свободноизбираема подготовка от училищния учебен план в VII клас. Предложението е той да се разпредели в 12 часа за "История и цивилизация", 11 часа за "География и икономика" и 11 часа за "Биология и здравно образование".

Според втория вариант в училищния учебен план в часовете за свободноизбираемата подготовка може да се заложи по един учебен час седмично за всеки от трите предмета, а третият вариант предвижда годишното тематично разпределение по всеки от предметите да включва преструктуриране на учебното съдържание с цел изпълнение на учебната програма за VII клас, както и компенсиране на учебно съдържание чрез части от съответните учебни програми за задължителна подготовка в VIII клас.