Министерството на туризма рекламира България с лов на мечки, изчезнали видове животни и елени, които не се срещат у нас. За пълната с грешки брошура, която трябва да привлича чужди туристи у нас, сигнализираха от Сдружение за дива природа Балкани.
Самата рекламна брошура се е разпространявала на изложението "Зелени дни" от туристическото министерство. Изработката на материалите е струвала 86 000 лева.
Брошури за ловен туризъм и любителски риболов рекламират лов на забранени видове и животни, които не се срещат в България, каза Костадин Вълчев от Сдружение за дива природа Балкани. Освен с фактологични неточности брошурите са с грешен превод на английски език.
„Географски" гаф в рекламен клип за България
„Най-голяма тежест на грешката е тази за мечката, която е защитен вид и по сега действащото законодателство не се разрешава ловуването. С голяма изненада открих, че в България се пресдлага лов на тур, който е изчезнал вид и последният екземпляр е убит през 17 век в Полша. Това е пак грешка в превода - вероятно е сбъркано с бизон", обясни природозащитникът.
Туристическата брошура е пълна с неподходящи снимки. Една от тях показва риболов на вид сьомга, който се среща в Америка, уточни Вълчев.
„Да не говорим, че ландшафтът не е типично български. Големите и бързотечащи реки са типични за Аляска, Скалистите планини и други части на света, а не за България. Правено е от рекламна агенция, без да се проверят нито фактите, нито картинките. Елени не са типични за нас. Еленът е вид, който е разпространен в цялото Северно полукълбо. Аз не мога да кажа кой подвид или форма е на тази снимка, но това със сигурност не са срещаните в България индивиди", каза той.
Обяснението на министъра на туризма Николина Ангелкова е, че тези брошури не е трябвало да бъдат на изложението "Зелени дни", а на склад. Самият проект е бил одобрен от заместник-министъра с ресор туризъм в първия кабинет на ГЕРБ Иво Маринов.
Гаф във видеото на първата новогодишна реч на Росен Плевнелиев
„Тези брошури са изработени по проект на ОП Регионално развитие, който е стартирал 2009-2010 година. Целият проект е финализиран през 2012 година. Одобрени са брошури за всички видове туризъм от тогавашния отговорен зам.-министър Иво Маринов, а ръководител на проекта е бил Димитър Туджаров, сега главен секретар на Министерството на икономиката. Тези брошури, тъй като са стари и не отговарят изобщо на актуалната информация, трябваше и бяха в склада в Божурище съгласно моя заповед. Така че който ги е изнесъл от склада без разрешение, ще бъде наказан", закани се министърката.
Изработката на сгрешените брошури е струвала 86 000 лева, уточни Ангелкова.