Стачка спира влаковете
Стачка спира влаковете / снимки: Sofia Photo Agency, Юлиана Николова
Стачка в железниците на 24 ноември вероятно ще има
47357
Стачка в железниците на 24 ноември вероятно ще има
  • Стачка в железниците на 24 ноември вероятно ще има

Стачка в железницата от 24 ноември ще има, стана ясно от думите на президента на КНСБ Пламен Димитров след разговори при примера Бойко Борисов. Няма сближаване на позициите, каза и транспортният министър Ивайло Московски, който участва в разговора за БДЖ.

Стачката в железницата започва на 24 ноември в 8 часа сутринта, обяви Димитров. По думите му това, че в 11 часа същия ден ще има среща на тристранния съвет под председателството на премиера по повод на пенсионната реформа по никакъв начин не би трябвало да се тълкува като „форма на смекчаване на нашето поведение или нещо подобно", коментира профсъюзният лидер.

Стачка спира влаковете
netinfo

Министър Московски изтъкна, че позициите на ръководствата на БДЖ и транспортното министерство и синдикатите са различни. Ведомството на Московски и мениджмънтът на превозвача няма да отстъпят от оптимизацията и реформите в компанията.

Разговорите със синдикатите продължават и ако „някъде се намери точка на сближаване", обществото ще бъде информирано, каза още Московски.

Стачка спира влаковете
netinfo


Вчера от синдикатите в железопътния сектор обявиха, че в железницата ще има стачка от 24 ноември, като тя ще е ежедневна в интервала от 8 до 16 часа. Това ще доведе до спиране на влакове.

Синдикатите са недоволни от ускоряването на реформите, настояват за подписване на нов колективен трудов договор и се съмняват в обявеното от ръководни кадри фактическо състояние на БДЖ.

От превозвача признаха, че не могат да осигурят алтернативен транспорт за придвижване на пътниците по време на стачката. Председателят на борда на директорите на холдинга Владимир Владимиров изчисли, че дневните загуби от ефективния протест ще възлязат на 600 000 лв.

В началото на ноември от ръководството на БДЖ обявиха поредица от мерки за оздравяване на компанията. Сред тях са намаляване на персонала с над 2000 служители, повишаване на цените на билетите, намаляване на броя влакове в движение, като това няма да доведе до закриване на линии, както и приватизация на „Товарни превози" и продажба на неоперативни активи. На служителите мениджмънтът предлага да напуснат доброволно, като получат шест брутни работни заплати, което Владимир Владимиров определя като „жест". От ръководството на БДЖ, както и транспортният министър Ивайло Московски обясниха, че железницата е в технически фалит от години и стачка би довела компанията до колапс. Прилагането на оздравителни мерки, което да подобри финансовото състояние на дружеството, е наложително, категорични са от компанията, транспортното министерство и анализатори. Това от своя страна ще даде възможност на БДЖ да се възползва от европейски средства в програмния период 2014-2020.