Изравнителната сметка за парното е най-удобният начин това, което решат да вземат - да го вземат. Това обясни Константин Павлов от Федерацията на потребителите в България по темата за очакванията за високи изравнителни сметки. По думите му с уредите за дистанционно отчитане не би трябвало изобщо да има такива и поради тази причина не се признават за дължими в съда. Той обясни, че проблемът е в това, че човек не знае как му се формира сметката, за да си я изчисли.
„С толкова прокламираното дистанционно отчитане на уредите не би трябвало изобщо да има изравнителни сметки. Изравнителната сметка от край време се опитват по всякакъв начин да съберат колкото се може повече пари от хората и няма никаква логика, след като аз имам отчитани дистанционно ежемесечно отчитане, а много хора още от 2006 г. си сключиха договори за ежемесечно отчитане, въпреки това пак получават изравнителни сметки. И на въпросите откъде се получават тези изравнителни сметки, казват, че е неправилно изчисляване или не е взето под внимание нещо", обясни Павлов.
Павлов обясни, че най-големият проблем е, че човек не може да изчисли сметката си. По думите му, на потребителя трябва да се обясни 1 единица от уредите, монтирани през 2000 година, в стотинки или в левове колко струва:
„Толкова години никой не седна да сметне при определени енергии в абонатната станция, при определени средно дневни или средно месечни температури колко е една единица, примерно 10 ст. Човек, който види, че е употребил 1000 единици, да знае, че по тези 10 ст. дължи 100 лв. Непрекъснато се крие тази една единица каква й е левовата равностойност. Някои хора са с 10 ст., други са с по 80 ст.", допълни той.