Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари
Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари / © Thinkstock/Getty Images
Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари
83459
Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари
Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари
  • Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари
  • Слагат картинки с мъртъвци на кутиите с цигари

Картинки с мъртъвци, хора на системи, поразени от рак бели дробове и развалени зъби са само част от изображенията, които ще се появят върху опаковките от цигари.

Стряскащите снимки ще влязат в сила от май 2017 г. Това предвиждат одобрени от правителството промени в Закона за тютюна и тютюневите изделия, които се налагат заради новите изисквания на Европейския съюз. Предстои промените в закона да бъдат гласувани в пленарната зала.

Цигарите започват да поскъпват

Според промените, които предлага Министерският съвет, производителите ще имат възможност да избират от десетки стряскащи изображения за кутиите с цигари. В закона е създадена нова глава, свързана с етикетирането на цигарите. Опаковките вече ще трябва, освен сегашните предупредителни надписи за вредата от тютюнопушенето, да имат и цветна стряскаща картинка с последиците от пушенето.

Целта е пушачите да бъдат провокирани да спрат цигарите. Стряскащите картинки с текстовете трябва да са от двете страни на кутията, както и на външните опаковки - примерно на стековете. Трябва да покриват по 65% от двете страни на кутията.

Забрана за цигарите с аромати предлага правителството

Също така от май 2017 г. ще бъдат спрени от продажба ароматизираните цигари и съдържащите добавки, претендиращи, че тонизират организма или че улесняват абсорбирането на никотина.

Изискванията ще бъдат вкарани в нова нормативна уредба, която ще влезе в сила от 20 май 2016 г., но за всички тютюневи изделия, произведени до тази дата, ще се даде едногодишен период да бъдат реализирани на пазара. От 20 май 2017 г. обаче всички продавани цигари ще трябва да отговарят на новите критерии.

Въвеждат се и изисквания за пускането на пазара и етикетирането на електронните цигари, контейнерите за многократно пълнене, както и на растителните изделия за пушене (билки).