По 7000 обаждания на месец получават в информационния център на социалното министерство
По 7000 обаждания на месец получават в информационния център на социалното министерство / снимка: Guliver/Getty Images

Около 7000 обаждания средномесечно постъпват в информационния център на социалното министерство, който работи от 2012-та година и е създаден по проект с финансиране от оперативната програма "Развитие на човешките ресурси".

В центъра работят 25 души, като 20 от тях отговарят на телефонните обаждания, разказа за Дарик ръководителят на проекта и заместник-директор на Агенцията по заетостта Валентина Георгиева.

От средата на 2012-та година до момента са получени близо 112 хиляди обаждания на телефонния номер 0800 88 0010800 88 001.

Най-честата тема, по която хората се обръщат с въпроси към министерството, е какви социални помощи им се полагат. Предвид сезона напоследък зачестяват питанията за енергийните помощи и дървата - кой има право на тези помощи, какъв е прагът. Много обаждания са дошли преди време и по повод на помощите за първокласници.

На телефона към социалното министерство хората подават и сигнали от компетенцията на инспекцията по труда - за неизплатени заплати, за конфликт с работодатели, за това, че не се дават трудови книжки. Тези сигнали работещите в информационния център препращат към ГИТ, откъдето инициират проверка и дават отговор по сигнала към центъра.