Папазов: Най-тежко е положението в жп сектора, загуби над 21 млн. лв. в БДЖ
Папазов: Най-тежко е положението в жп сектора, загуби над 21 млн. лв. в БДЖ / снимка: БГНЕС

Основните ни цели са за завършване на жп инфраструктурата там, където е започната в момента. На трасетата на жп инфраструктурата България към момента се извършват над 100 ремонта. Опитахме се да наложим едно по-високо темпо, което да успее да вкара всички проекти в крак със сроковете, които са били в договорите.

Това каза на пресконференция по случай една година управление министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

Папазов обясни, че за юни 2013 г. до юни тази година са изготвени 12 законопроекта и 38 подзаконови нормативни актове, чиято цел е била решаване на проблеми в сектора, съобщава БГНЕС.

Беше представено финансовото състояние на търговските дружества и държавни предприятия към транспортното министерство. С най-нисък финансов резултат се нарежда „Холдинг БДЖ ЕАД”, който за полугодието на 2014 г. е на загуба от 21 279 000 лв., за 2013 г. е бил на загуба от близо 9 млн. лв., а през 2012 г. на 29 576 000 лв. След БДЖ следва НК „Железопътна инфраструктура”, чиято сума за това полугодие е на минус 18 700 000 лв., спрямо 2013-а, когато е било - 19 594 000 лв. и спрямо 2012, когато състоянието му е било - 7 213 000 лв.

Ситуацията при „Български пощи” ЕАД е, че за полугодието на 2014 г. финансите му са на стойност от 146 000 лв. спрямо 2012 и 2013 г., когато е било на загуба, съответно на минус 3 144 000 лв. и минус 28 000 лв.

Летище Пловдив също търпи загуба за първите шест месеца от 2014 г. на стойност 363 000 лв. за разлика от Летище София, което е на плюс от 1 816 000 лв. В данните не са включени продажба на имоти от дружествата.

Подготвили сме се при даването на властта на нашите наследници те да бъдат подготвени веднага, обяви Папазов и заяви, че, като че ли най-тежко е положението в жп сектора, който преминава и през ремонт на инфраструктура, което затруднява услугите за превоз на товари и пътници. След като бъдат въведени тези линии смятам, че хората, които работят в БДЖ биха могли да запазят работните си места, каза министърът и добави, че не мисли, че има нужда от съкращаване на голям брой персонал в железниците.

Представи се и информацията за ОП „Транспорт” към днешна дата. Като към 30 юни тази година по ОП „Транспорт” са сключени 115 договора в размер на 3 911 885 922,48 лв. Общият размер на допустимите по програмата разходи от сключените договори за изпълнение по програмата е в размер на 3 673 280 013,14 лв. или 97% от бюджета на програмата. На бенефициентите е изплатена безвъзмездна финансова помощ в размер на 2 383 935 971,21 лв., което е 60,84% от бюджета на програмата.