Въвеждането на разрешителен режим за извършване на обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС искат от Комисията за защита на конкуренцията.
Регулаторът прие становище относно съответствието с правилата на конкуренцията на нормативната уредба, регламентираща дейностите по обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства с решение от 13 април.
Автошкола укрила близо 150 хиляди лева от НАП
КЗК изследва условията за ефективна конкуренция на пазара и наличието на възможности за предприятията да се конкурират.
Според КЗК, за да бъдат стимулирани кандидатите за придобиване на правоспособност да търсят качествени обучителни услуги, е необходимо органите, отговорни за провеждане на изпитите, да прилагат еднакви, прозрачни и недискриминационни критерии по отношение на всички изпитвани.
По този начин наложените в изпитите за правоспособност стандарти ще бъдат възприети от автошколите, тъй като кандидатите ще се насочат към тези доставчици на обучителни услуги, които в най-голяма степен могат да доставят обучителни услуги в съответствие с изпитните критерии. Стриктното и недискриминационно провеждане на изпитите за придобиване на правоспособност за управление на МПС е от естество да стимулира доставчиците на обучителни услуги да се конкурират за привличането на повече клиенти, като подобряват качеството на своите услуги.
90% от автоинструкторите крият доходите си
Наред с това, държавните органи със законодателна инициатива биха могли да преразгледат действащата нормативна уредба, като се обмисли евентуалното въвеждане на режим на съвместно регулиране, при който основната част от регулирането на дейностите по обучение би могла да се извършва от организация, обединяваща автошколите.
По този начин би могло да се постигне по-голяма ангажираност от страна на автошколите-членове на организацията, както и по-своевременен и адекватен контрол върху осъществяваната от тях стопанска дейност.
КЗК допълва, че би могло също така да се разгледа възможността, при която т.нар. „вътрешни изпити" да бъдат организирани и провеждани от самата организация. По този начин резултатите от вътрешните изпити на кандидатите биха могли да бъдат съпоставени и съответно да се направят изводи относно качеството на обучението на различните автошколи.
Източник: БГНЕС