/ netinfo
Онлайн търговията с бързооборотни стоки в България започна да се развива значително по-късно от тази с книги, дрехи или техника например. Засега класическите вериги се въздържат да навлизат в този сегмент или ако го правят, то е в партньорство с опитен онлайн търговец.

В това отношение емблематичен пример е еbag.bg - електронният магазин, който започна да налага на българския пазар класическия бизнес модел на онлайн магазин за бързооборотни стоки.

През юни еbag.bg ще навърши две години от своето съществуване. Равносметката от първата година е 25 000 реализирани поръчки и 2 млн. лв. оборот, съобщава capital.bg.

"За две години вече успяхме да изградим имидж, но за да расте тази услуга, трябват капитали и хора", казва Иван Александров, основател и управител на еbag.bg. И допълва, че има поне три ключови фактора за успеха на един онлайн магазин: На първо място трябва да се осигури богато разнообразие на продукти, и то на добра цена. Важно е също така усмихнати хора да доставят продуктите навреме до клиентите. Третото предизвикателство е технологичното развитие на платформата и процесите. Точно от тези посоки са и очакваните новини от еbag.bg.

Иван Александров, създател на ebag.bg
Иван Александров, създател на ebag.bg netinfo

До месец към 17-те категории, които предлага е-търговецът, ще бъде добавен и зоомагазин. Също както с аптеката, и той ще бъде развит с партньор. В това отношение ebag.bg следва концепцията все повече да се развива като market space за външни партньори и да работи като платформа, на която различни офлайн търговци да продават стоката си.

Очаква се с разширяването на портфолиото да нарасне и средната стойност на покупката.

netinfo

В началото еbag.bg рекламират във Facebook и Google, но разчитат и на доволните клиенти. "На много хора обаче им трябва да ни видят по телевизията, за да приемат, че сме сериозни. Изобщо стана ясно, че имаме нужда от помощ, за да продължим да се развиваме, казва онлайн предприемачът, чийто предишен опит е в сферата на дигиталния маркетинг.
Така се стига и до сделката в началото на годината, в която медийната група "Нова броудкастинг" придоби 20% от ebag.bg

Компанията майка MTG има практиката да инвестира в предприемачи на българския пазар като Grabo.bg (51%), Trendo.bg (51%), Broshura.bg (20%). Концепцията е да се прави синергия между телевизионните канали и онлайн бизнеса, като "Нова" поддържа едновременно и двата канала.

В резултат активностите вече са планирани и не след дълго ще видим новите клипове на еbag.bg. В тях посланието "Избери повече време за себе си/за семейството си", с което стартираха, е допълнено със слогана "Живей лесно. Пазарувай онлайн".

Очакванията са, че телевизионната реклама ще заинтригува клиенти от цялата страна. Така че плановете са през периода юли - септември тази година е-магазинът да има организация, за да обслужва и хора извън София.

Пълния текст можете да прочетете в capital.bg.
capital.bg