ДКЕВР няма да отнема лиценза на Енерго Про
ДКЕВР няма да отнема лиценза на Енерго Про / снимка: БГНЕС, архив

Само 14 от клиентите на Енерго-Про са се оплакали от 67-те хиляди получили две фактури. В другите две електроразпределителни дружества – ЧЕЗ и ЕВН - няма установени нарушения показва проверката на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране. Утре предстои да бъде връчен Констативен протокол на Енерго-Про за установените нередности, който обаче отразява само констатираното от проверката, а не какви ще са следващите мерки.

След проверката от ДКЕВР на електроразпределителното дружество е установено разминаване между предварително обявения график за годината и реалното отчитане през януари, а причините не са ясни защо точно през този месец, обясни председателят на енергийния регулатор Светла Тодорова.

Втората констатация е, че потребителите не са били уведомени. „Нямаме безпорни доказателства, че дружеството го е направило. Имаме снимков материал, който действително показва, че на интернет страницата от 1 януари има такова обявление. Но не е ясно кога е сложено на страницата”, обясни Тодорова.

Освен това въпреки че формално наредбата е спазена и не е отчитано над установения период и двете фактури са с падежна дата 10 февруари.

„Независимо, че е спазен 31-дневния период за отчитания, излизането на фактура с един и същ срок за плащане практически кара потребителите да платят енергия консумирана за по-дълъг период от 31 дни”, посочи шефът на ДКЕВР.

В срок до шест месеца Комисията решава кой от двата сценария да следва. „Възможно е издаването на т.нар. пам, което се предприема с решение на комисията, с което се дават задължителни указания на дружеството без санкции. Другият вариант е акт за установяване на административно нарушение. Ако са спазени всички срокове и няма някакви формални пропуски в документацията, която подготвят контролните органи, тогава се издава наказателно постановление и следва глоба”, обясни Светла Тодорова. 

Ако има актове, те ще бъдат съставени за тези 14 случая, защото само толкова са подалите жалби срещу дружеството от 67-те хиляди получили двойни фактури.