За първите три месеца на годината "Български пощи" отчита печалба от 450 000 лева. За сравнение за първото тримесечие на миналата година дружеството има загуба от над 1 милион лева. Изпълнителният директор на "Български пощи" Валентин Петков отчете значителни подобрения в редица услуги като хибридната поща и куриерските доставки. С над 1 милион повече са били доставените писма по време на кампанията за местни данъци и такси.
Въпреки показаните по-добри резултати за първите три месеца на тази година в "Български пощи" няма възможност за увеличение на заплатите на служителите, каза изпълнителният директор на компанията Валентин Петков.
"Нашата цел е първо да задържим хората, които работят в Български пощи. Естествено, ще има намаление на персонала с около 200-250-300 човека, но това е по естествен път - пенсионират се и няма да назначаваме нови хора на тяхно място. Другото, което ще направим, е с колективния трудов договор ваучерите за храна, които даваме на работниците и сега са по 50 лева, от 1 септември да бъдат 60 лева", каза Петков.
За да бъдат конкурентни на пазара, в станциите вече се предлагат редица услуги освен типичните за една поща. В страната има 14 офиса за куриерски услуги, които носят добавена стойност за компанията. Електронният пенсионен картон, чрез който възрастните хора могат да получат пенсията си от всеки град в страната също работи, но за сега само в по-големите градове. с този електронен картон, когато се наложи на човек да отиде на друго място, той може да си вземе пенсията, като за това се подава заявление. Услугата значително подобрява обслужването на пенсионерите, каза Петков.
Той уточни, че продължава и развитието на интегрираното гише, а стремежът е там гражданите да могат да плащат по-голямата част от сметките си.