Враца – “икономически несъобразна”
Враца – “икономически несъобразна” / Дарик Враца

Строителството на обходния път на Враца, който  първоначално Агенция "Пътна инфраструктура" трябваше да построи в четири ленти за движение, а в последствие стана двулентов,  отново бе тема на разговор днес по време на срещата на общинската управа с журналисти. Причината - предвидения за утре експертен съвет, който да одобри обходния път. Ето и историята: На 21 юли е направено обществено обсъждане, на което общинска администрация е запозната с проекта, заяви гл. архитект Данаил Дилков. Трасето е 12-километрово, пресича се оряховско шосе, преминава се северно от пречиствателната станция на Враца, пресича се криводолско шосе и се влива в Е-79 малко преди с. Бели извор.

Според плановете съществуващото трасе покрай язовир "Дъбника" се запазва. Пресичането на главния път с Оряхово, според проекта на Агенция "Пътна инфраструктура", е с кръгово движение, а с Криводол - дори без такова. Първоначалните планове за надлез са отпаднали, като "икономически несъобразни", тъй като във Враца, според проектантите, няма доказан трафик. Не ясно какво проучване са правили проектантите на АПИ, но е факт, че по около 400 ТИР-а дневно преминават на ферибота Оряхово - Бекет и ползват обходния път на Враца към столицата.

През юли е решено и движението да бъде с габарит на пътя "Г10", което значи по една лента във всяка посока.

Пътят от Ботевград до Видин, част от който е и врачанския обходен маршрут, трябва да бъде скоростен, следователно четирилентов.  Той ще е такъв на всякъде, с изключение на обходния път край Враца. Обходните пътища на Монтана и Видин също ще са с четири платна. Така че, буди недоумение фактът, че през Враца трасето ще бъде двулентово, коментира още Дилков.

Утре трябва да бъде проведен експертен съвет за приемане на проекта за обходния път на Враца. Това ще стане без необходимото одобрение на Общинския съвет за съгласуване на подробния устройствен план.

Подобна процедура бе проведена и за проекта на скоростната жп магистрала, за която също нямаше одобрение на ОбС.

 Вторият етап от Обходния път на Враца ще започне от т. нар. железен мост, който разделя двете области Монтана и Враца.

 "При нормален ход на тръжните процедури и ако няма обжалване на отчуждаването на терени, още от следващата година ще започне строителството на втория етап на Обходния път на Враца. Обектът ще се изгради за 24 месеца, а индикатвината му стойност е 12 млн. лева", каза в края на октомври министър Лиляна Павлова по време на посещение във Враца.

 Ако висшия експертен съвет не се съобрази с писмото с отказа на местните депутати, общината няма механизъм, по който да промени ситуацията, заяви още гл. архитект. "Възможностите ни се свеждат до нула".

Подобно е и положението с жп магистралата.

Кметът Николай Иванов заяви, че общината би подкрепила всички граждански инициативи, които да отстояват правата на жителите на Враца.