По думите на режисьора Михалков, "Няма да платим" е фарс, който забавлява, но и казва много истини за живота ни днес. „Представлението е направено в днешния ден за днешния ден, а текстът е максимално актуализиран, тъй като самата драматургия позволява подобна фриволност. Нещо повече, самият Дарио Фо е гениален актьор и драматург, а истинският начин творбите му да продължат да живеят и днес е експериментът. Представлението се играе с допълнителен екип, като три от ролите в него са дублажни. По постановката работих изцяло с младия състав на МДТ „Константин Кисимов“.
Цялото представление е изградено на етюда основа. Търся възможност да експериментирам, да работя с текста и с формата по начин, който ще провокира мен самия, и на второ място всички уморени от рутина екипи, с които се сблъсквам. Дарио Фо ми е дал възможност да работя етюдно, дал ми е възможност да експериментирам, дал ми е възможност да изневеря на думата, за да остана верен на духа му и аз съм се възползвал изцяло. Това се случи благодарение на актьорите и на ръководството на театъра, които ми позволиха този лукс. Това е истинският лукс – да експериментираш, да се хвърлиш в дълбокото и да видиш какво ще стане“, каза режисьорът Георги Михалков.
Режисьорът определи спектакъла като успешен експеримент, тъй като структурата на пиесата е запазена, а отделните сцени са представени като етюди. „Това е творчески комплимент към актьорите на театъра, защото такова представление се прави само с хора, които са приятели, съмишленици и партньори на сцената. С този екип сме се сработили изключително добре. Аз им гласувах доверие и те го оправдаха на 100 %”, сподели режисьорът.
„С това заглавие нашият театър се придържа към традицията да поставя спектакли на изключително високо художествено ниво. Това е поредното представление, направено с много вкус и мярка. Режисьорът успя да канализира мощната актьорска енергия на целия състав, за да се получат цветни и дълбоки образи. Това е стъпка напред и нагоре”, сподели актьорът Милен Иванов. „За всеки театър е чест и привилегия да има актьор като Милен в трупата си. Аз нямаше да се реша да направя това заглавие в търновския театър, ако не знаех, че той ще изиграе тези роли”, категоричен бе режисьорът.
Празнични дни преди Коледа на сцената на Куклен театър ВЕСЕЛ
По думите на Михалков, в България комедия се прави пошло, мърляво, небрежно, без уважение към автора и без уважение към публиката. Той припомни думите на актьорът Илия Пенев от Варненския театър за „вечеринкаджийския хумор“. и заяви, че той не се е променил, даже напротив. „Вечеринкаджийският хумор“ по време на презрелия социализъм беше много по-малко, отколкото е сега. Сега хуморът стига до „зверска пошлост“. Той включва в себе си изразни средства като ирония, сарказъм, фарс, сатира.
Това са неща, които ни дават възможност да приемем по някакъв начин неприемливото. За мен това е хуморът. Когато човек се смее, това е заради някаква последна граница на приемливото, тъй като това е момента, в който се сблъскаш с неприемливото - или умираш, или се смееш. Комедията по някакъв начин има много по-сериозни функции от това просто да размива, но със сигурност има функцията да размива. Комедията трябва да бъде виртуозна, тя трябва да е като шампанското - да блика“, посочи Георги Михалков.
Автор на плаката за спектакъла е Марио Петров, четвъртокурсник по графичен дизайн във Факултета по изобразителни изкуства на ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий”. Младият художник е присъствал на репетициите на търновските театрали и е направил афиша според своето усещане за представлението. С този успешен опит на Марио театърът поставя началото на дългосрочно сътрудничество с възпитаниците на университета.