Акция на едно от натоварените кръстовища в центъра на града направиха през днешния ден доброволците от кампанията „Не шофирай, ако си пил!”. Младежите раздадоха на минувачи стикери и силиконови гривни с надпис „Не карай пил”. Това е първата от поредицата дейности свързани с инициативата. Предстои да бъдат разположени билбордове за популяризиране на кампанията и да бъдат разпространени плакати с посланието на кампанията. На 22 май пък на входа на Морската градина ще бъдат раздавани балони с надпис „Хей, човече, не карай пил!”, гривни и стикери.
Всички тези дейности се реализират от доброволците, които са около 70 на брой, както и от партньорите на кампанията.
Инициативата стартира на 7-ми май и ще продължи до 31-ви май. Тя съвпада с предстоящите абитуриентски балове и е адресирана до всички млади хора – ученици, абитуриенти, студенти и към цялото общество.
С всяка изминала година „Не шофирай, ако си пил“ намира все по-голяма подкрепа, отчита шефката на общинската дирекция „Превенции” Светлана Коева. „За мое най-голямо удоволствие се включват с изключително желание хора от бизнеса – рекламни агенции, бензиностанции, автомивки, застрахователни компании. Те раздават кампанийни материали през офисите си.
Първоначално настроените скиптично хора променят нагласата си и самите те помагат за превенция употребата на алкохол сред младите хора, каза още Коева. „Родители и учители добиха смелостта ясно да поставят правилата и да казват до тук може, не можеш да си позволиш да се качваш зад волана и да шофираш тогава, когато си употребил дори и една чаша алкохол. Младите хора се научиха на това, че могат да направят забележка на връстник, когато посяга към чашката и след това към ключовете на автомобила.”, сподели впечатления шефката на общинската дирекция.
Доброволците са ученици от гимназиален курс. Тяхната роля е от изключително значение. Чрез тях посланието достига по-лесно до връстниците им. Очакванията са да бъдат достигнати около 2 500 абитуриенти, повече от 5 000 млади хора и около 5 000 млади шофьори.