Вече втора седмица Варна се обслужва само от един „паяк”. Другата репатрираща машина има проблем със скоростната кутия, като ремонтът й ще отнеме поне още няколко дни. Това разкри пред Дарик управителят на предприятието „Общински паркинги и синя зона“ Младен Иванов.
В момента морската столица се обслужва с по-мощния от двата „паяка”, който може да вдига коли с тегло до 3,5 тона. Във вторник до наказателния паркинг той е извозил само 11 коли. А за цялата минала седмица броят на репатрираните коли е бил 51.
Ремонтът на Аспаруховия мост създава трудности за репатриращите машини, тъй като наказателният паркинг се намира под моста, а пътят до него минава през ремонтираното съоръжение.
„Губят повече време за пътуване. Ако на ден стандартно един „паяк” може да вдигне между 12 и 15 автомобила, при задръстване на моста броят на репатрираните коли дневно е около 10”, обясни Иванов ситуацията от последните два месеца.
За първите 5 месеца на годината двата варненски паяка са вдигнали близо1100 коли, което е с около 10 на сто повече за същия период на 2016 г.
По-голямата част от репатрираните автомобили са били паркирани неправомерно в централната градска част.
Паяците ходят и до крайбрежната алея, до „Аспарухово” и дори до крайните квартали „Владиславово” и „Виница”, но само по сигнали. Случвало се е да се озоват и за разрешаване на проблем с неправилно паркиране и в „Галата”. Идеята е обаче да са там, където колите пречат най-много. Това е централната част, посочи шефът на „Общински паркинги и синя зона“.
Очаква се предприятието да се сдобие с нова репатрираща машина. Средствата са заложени в общинския бюджет и до няколко месеца ще бъде обявена обществената поръчка. Новият „паяк” може да влезе в действие евентуално напролет, обясни Младен Иванов. Той уточни, че в сравнение със сега действащите 10-годишни „паяци”, новата репатрираща машина ще бъде с климатик и ще може да вдига коли от по-далечно разстояние.
В момента морската столица се обслужва с по-мощния от двата „паяка”, който може да вдига коли с тегло до 3,5 тона. Във вторник до наказателния паркинг той е извозил само 11 коли. А за цялата минала седмица броят на репатрираните коли е бил 51.
Ремонтът на Аспаруховия мост създава трудности за репатриращите машини, тъй като наказателният паркинг се намира под моста, а пътят до него минава през ремонтираното съоръжение.
„Губят повече време за пътуване. Ако на ден стандартно един „паяк” може да вдигне между 12 и 15 автомобила, при задръстване на моста броят на репатрираните коли дневно е около 10”, обясни Иванов ситуацията от последните два месеца.
За първите 5 месеца на годината двата варненски паяка са вдигнали близо1100 коли, което е с около 10 на сто повече за същия период на 2016 г.
По-голямата част от репатрираните автомобили са били паркирани неправомерно в централната градска част.
Паяците ходят и до крайбрежната алея, до „Аспарухово” и дори до крайните квартали „Владиславово” и „Виница”, но само по сигнали. Случвало се е да се озоват и за разрешаване на проблем с неправилно паркиране и в „Галата”. Идеята е обаче да са там, където колите пречат най-много. Това е централната част, посочи шефът на „Общински паркинги и синя зона“.
Очаква се предприятието да се сдобие с нова репатрираща машина. Средствата са заложени в общинския бюджет и до няколко месеца ще бъде обявена обществената поръчка. Новият „паяк” може да влезе в действие евентуално напролет, обясни Младен Иванов. Той уточни, че в сравнение със сега действащите 10-годишни „паяци”, новата репатрираща машина ще бъде с климатик и ще може да вдига коли от по-далечно разстояние.