Прибързано е решението за исканата оставка на ръководството на „Градски транспорт”. Това твърди Съветът на директорите на общинското дружество в декларация до председателя на Общинския съвет Николай Апостолов и до кмета Кирил Йорданов, която беше получена и в редакцията на Дарик. В документа те изразяват категоричното си несъгласие с обвиненията, отправени към тях, както и с доводите за поисканата им оставка.
По повод твърденията за лошия мениджмънт и финансовите загуби на дружеството от ръководството на „Градски транспорт” посочват, че не винаги са получавали адекватна реакция и подкрепа от страна на местната администрация.
Същевременно от Съвета на директорите изразяват надеждата „здравият разум да надделее и„Градски транспорт" да не продължава да бъде жертва на политически интриги, задкулисни машинации и обръчи от фирми за доставки”. „Призоваваме Общинския съвет да направи реална оценка на действията и работата на Съвета на директорите през изминалия период по отношение на така наречената сделка с „Транстриумф холдинг", „Програмата за интегриран градски транспорт" и пряката ни дейност в дружеството”, се казва в документа.
На 27 юни общинските съветници от ГЕРБ поискаха на закрито от медиите заседание оставката на ръководството на „Градски транспорт” във Варна. Мотивите им са финансовите загуби на дружеството и лошият му мениджмънт. Искането е било подкрепено и от представителите на другите партии в комисията по „Транспорт”, като единствено градският лидер на БСП Борислав Гуцанов не е участвал в гласуването.
Прокуристът на фирмата Веселин Михайлов вече е депозирал оставката си, след като от него е поискано да намали загубите на „Градски транспорт” с 20 % през следващите 6 месеца, което той е определил като „невъзможна задача”.
Пълният текст на декларацията гласи:
Декларираме нашето категорично несъгласие с обвиненията, отправени към Съвета на директорите, с доводите за исканата ни оставка, изказани по време на заседанието на постоянната комисия "Транспорт", а така също и с последвалата атака в средствата за масова информация. По никакъв начин не сме си превишавали правата, гласувани от Общинския съвет във Варна, от Търговския закон и от договора ни за управление с Община Варна. Разнопосочното говорене и разнопосочните действия от страна на Общинския съвет и общинската администрация в продължение на единадесет месеца по отношение на сделката за закупуване на „Транстриумф холдинг" АД доведе до нейното прекратяване и в същото време до подозрения и множество въпроси без отговор в публичното пространство. Мнението на така наречените консултанти се променяше многократно по различните аспекти на „Програмата за интегриран градски транспорт".
Гордеем се, че въпреки съпротивата им успяхме да спасим евтиния и екологичен тролейбусен транспорт за гражданите на Варна. На заседанието на ПК"Транспорт" половината от членовете й, които не са били общински съветници предишния мандат, нямаха ясна представа по отношение на фактите и документите, които бяка обсъждани. По тази причина считаме, че решението им за исканата ни оставка е меко казано прибързано. При единствената ни среща през 2010 г. с председателя на Общинския съвет ни беше казано, че от нас се иска заздравяване икономическото състояние на „Градски транспорт"ЕАД и по всички въпроси от тук натаrьк трябва да се обръщаме към „координатора" - Марио Шиваров /общински съветник от ГЕРБ – бел. ред./
По отношение заплахата за даването ни на прокуратурата сме длъжни да заявим, че нямаме никакви притеснения - още повече че органите на следствието и прокуратурата проверяват дружеството, откакто сме назначени. Оказвали сме им пълно съдействие, което ще правим и в бъдеще.
По повод обвиненията за лошия мениджмънт и финансовите загуби на дружеството заявяваме следното: На Общинския съвет и общинската администрация им е известно лошото финансово състояние, в което заварихме дружеството, и мерките, които предприехме за неговото оздравяване, но не можем да кажем, че винаги сме получавали адекватна реакция и подкрепа. Пример за това е, че след година и половина настояване за корекция на транспортната схема на Варна в началото на тази година се събра комисията, която от десет години не е заседавала, но резултатите от работата й са меко казани незадоволителни. Има много други негативни примери в това отношение, но тяхното изброяване и отстраняването им би трябвало да влязат в една цялостна концепция за развитието на градския транспорт.
За слаби резултати в работата си и за неизпълнение решенията на Съвета на директорите прокурисrьт е наказван нееднократно, но въпреки това постигнатите резултати са недостаrьчни. Логично ние разгледахме неговата оставка, която той подаде по лични причини, и уведомихме Общинския съвет. Не трябва да се забравя, че „Градски транспорт" Варна е тьрговско дружество, което изпълнява голяма част от социалната програма на Община Варна и това е за сметка на финансовите резултати и на работещите в дружеството.
През 2012 г. процентът на доплащане на пенсионерските карти беше намален от 35% на 25 % въпреки усложнената и неблагоприятна конюнктура на пазара, свързана с повишените цени на горивата. Надяваме се здравият разум да надделее и„Градски транспорт"ЕАД да не продължава да бъде жертва на политически интриги, задкулисни машинации и обръчи от фирми за доставки. Призоваваме Общинския съвет да направи реална оценка на действията и работата на Съвета на директорите през изминалия период по отношение на така наречената сделка с „Транстриумф холдинг", „Програмата за интегриран градски транспорт" и пряката ни дейност в дружеството.