Приключи семинарът по проект "Интегрирано административно обслужване на централно и местно ниво и предоставяне на публични услуги”, който се проведе във Варна. Той бе част от проекта за електронно правителство и присъединяването на общините към единната среда за електронни разплащания, разработена от Министерството на администрацията и организиран от консорциум „Сторма” обединяващ българската фирма „Стемо” ООД и немската фирма „Матерна”.
Събитието бе открито от министър Николай Василев, който представи същността на електронното правителство като основа за административната реформа.
Приветствени думи казаха г-н Юрий Алкалай, директор дирекция „е-Правителство” в МДААР и Георги Тихов, управител на „Стемо” ООД. Минисътър Василев заяви, че основната задача на Министерството на държавната администрация и административната реформа е създаването на ефективна, модерна и прозрачна администрация, способна да посрещне и отговори на високите очаквания на българските граждани и бизнес, както и компетентни и мотивирани държавни служители.
На събитието присъстваха представители на общински администрации от цяла Североизточна България, както и от гр. Русе. Целта на семинара бе да запознае представителите на администрациите с основните компоненти на електронното правителство, както и с етапите при реализиране на електронни административни услуги. Демонстрирана бе общата технологична рамка на е-правителството, включваща интегрирана Единна среда за обмен на електронни документи, Единен портал за достъп до електронни административни услуги и Регистрите за оперативна съвместимост, които са във финална фаза на интеграционни тестове. Една от основните теми на семинара бе включването на общините в технологичната среда на електронното правителство на България и очакваните ползи от това.