Потребителите не съдят монополистите, защото не им се занимава
Потребителите не съдят монополистите, защото не им се занимава / Sofia Photo Agency, архив

Най-често потребителите не си търсят правата в съда, когато се чувстват ощетени или засегнати от компании монополисти, понеже не искат да се занимават с дела или защото не вярват, че могат да спечелят. Това коментира пред Дарик варненският адвокат Светослав Спасов от сдружението ГНОМКА, което организира няколко акции срещу Е.он. Според юриста евентуалните съдебни разноски в много малък процент от случаите притеснявали абонатите да стигнат до съд. 

„80-90 % от хората се делят на две групи. Едните махват с тъка и казват „както и да е, нямам време да се занимавам”, а другите са такива, които не вярват, че могат да си защитят правата. Финансовият аргумент е най-рядко срещан”, твърди адвокатът. По негови наблюдения най-често дела срещу Е.он се образували от абонати, на които допълнително е начислена изразходвана енергия с мотива, че електромерите им не отчитат правилно.

Доказването на пропуснати ползи заради спрян без предупреждение ток трудно може да стане без свидетели, а са нужни документи, които да доказват загубите, добави още Спасов.