Пасажерският кораб „Атанас Димитров” да стане част от схемата за обществен транспорт във Варна, предлагат от новоучредена организация в града. Идеята на Асоциацията за наука, образование, култура, изкуство и спорт беше представена в рамките на приемния ден на народния представител от ГЕРБ Пламен Манушев.
С молба за съдействие към варненския депутат се обърна Максим Петков, председател на Националния съюз на превозвачите – Варна. Той информира, че пасажерският кораб, който е част от активите на Българския морски квалификационен център, е обявен за продан.
„Вместо да бъде продаден, нека корабът се използва за превоз от район „Аспарухово” до Морска гара. При цена около левче, колкото струва и билетът за градския транспорт, той може да свързва двата бряга и да се интегрира в транспортната схема, по която се движат и градските автобуси и тролейбуси. Изграждането на паркоместа и велоалеи близо до брега на „Аспарухово” също допълва идеята”, убеден е Максим Петков.
Според Тодор Ангелов, ръководител на морското направление на Националния съюз на превозвачите, корабът „Атанас Димитров” не се нуждае от сериозен ремонт, така че със сравнително малко средства може да бъде подготвен за реализацията на амбициозната идея, която получи подкрепата и на проф. Веселин Пейчев – директор на Института по океанология.
По думите на общинския съветник от групата на ГЕРБ във варненския местен парламент Славчо Славов, който също се е запознал с предложението, така пасажерският кораб ще бъде не само удобна връзка на район „Аспарухово” с централната градска част, но и атракция за всички жители и гости на Варна.
От асоциацията са убедени, че няма пречка за осъществяването на идеята, ако се намери подходяща форма за стопанисването на кораба и вписването му в обществения транспорт на морската столица. Пламен Манушев се ангажира да проучи възможностите, като запознае с предложението транспортния министър Ивайло Московски.
Съдействие от народния представител потърси и капитан Любен Делчев, който вече няколко години се бори да му бъдат възстановени 25 000 лв. На тази сума възлиза пенсията, удържана на капитана в продължение на 10 години заради голяма митническа глоба. Впоследствие става ясно, че обвиненията са несправедливи, но междувременно БМФ става частна организация и на практика няма правни основания за възстановяването на средствата, които е изгубил Любен Делчев.
„От законова гледна точка нищо не може да се направи, но казусът има и своята чисто морална страна, тъй като капитанът е ощетен вследствие на несправедливост, обвита в бюрократични спънки”, коментира Пламен Манушев и се ангажира да постави въпроса пред ръководството на БМФ.