Обучават специалисти за работа с трудни деца
Обучават специалисти за работа с трудни деца / netinfo
Обучителен семинар на тема: “Базисни умения за консултиране на деца с девиантно поведение” организират Община Варна, дирекция “Превенции” и Общинската комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните.

Семинарът е насочен към специалистите от община Варна от системата за превенция на асоциалното поведение на децата за придобиване на конкретни умения за работа с деца с девиантно поведение. Обучението е организирано в два модула: три дни в края на месец юли и три дни в началото на месец септември. Първият модул на семинара започва от 9 часа в зала 37 на Община Варна и продължава на 30 и 31 юли в зала “Концертна” на Младежкия дом.

Водещ на семинара “Базисни умения за консултиране на деца с девиантно поведение” е гост-лекторът проф. д-р Павлина Петкова - клиничен психолог, член на Българската асоциация по когнитивно-поведенческа психология – София. В рамките на три дни професор Петкова ще представи пред специалистите от системата за превенция на противообществените прояви – секретари на местни комисии за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, обществени възпитатели (психолози, педагози и психиатри), консултиращи деца и родители в центровете и кабинетите за социална превенция темите: “Основни теоретични и практически постановки, свързани с консултирането на деца с девиантно поведение, на деца в риск, както и на техните родители, с цел да се избегне извършването на повторни прояви”, “Оценка на риска за агресивно и девиантно поведение” и “Психологична подкрепа и създаване на връзка с детето и семейството му”.

В хода на семинара ще бъдат разгледани и проблемите за провокативната семейна среда на децата с девиантно поведение – въздействието на криминално проявените семейства, непълноценните семейства; затрудненията в социалната адаптация на деца и родители. Работната програма на семинара предвижда съчетаването на лекции и дискусии с работа по групи, решаване на сложни казуси; диагностициране и подготвяне на план за работа на специалистите с децата и родителите, съобразно конкретен проблем.