Данаил Папазов: Морска администрация трябва да е във Варна, а ИАРА - в Бургас
Данаил Папазов: Морска администрация трябва да е във Варна, а ИАРА - в Бургас / снимка: Barometar.net

Мястото на „Морска администрация” е във Варна, защото тук е образованието и са съсредоточени най-много морски фирми. Агенцията по рибарството и аквакултури /ИАРА/ трябва да се премести в Бургас, тъй като там беше океанският риболов и кадрите, които разбират от този бизнес, са именно в южния морски град. Това мнение изрази в ефира на Дарик изпълнителният директор на Пристанище Варна Данаил Папазов по повод намеренията на правителството за децентрализация на висшата държавна администрация. Тя предвижда ИА „Морска администрация” да отиде в Бургас, а рибарската агенция – в морската столица.

Папазов смята, че ако „Морска администрация” дойде във Варна, всички административни въпроси ще се решават много по-бързо, тъй като сегашният път през София е много сложен. „Администрацията ще се намали, защото в момента имаме паралелни структури и във Варна, и в Бургас. Същото звено е развито на централно ниво и в София. При евентуалното преместване на агенцията едната структура най-малкото  ще изчезне”, аргументира се шефът на пристанището.

Той смята, че преди да се вземе окончателното решение за преместването на агенциите, трябва да се направи дискусия, най-малкото между специалисти, за да се види кой е правилният път. „„Не бива да се изпада в провинциализъм – да бъде при нас, защото ние сме по-добрите. Това го изключвам като дискусия, въпреки че всички форуми в момента са загрели от такъв провинциализъм”, посочи Папазов. Според него децентрализацията означава сваляне на отговорности на по-ниски нива, а не механичното преместване на администрация.

Папазов е твърдо за закриването на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура” в София, тъй като според него то спъва развитието на пристанищната дейност у нас. „Това е едно централно звено, в което е концентрирано цялото имущество на всички пристанища в България, а в София не се познават в детайли проблемите  във Варна, Бургас, Русе. Коренно различни са проблемите пред отделните пристанища. Механичното централизиране, което се случи преди 10 години, беше много погрешна административна реформа”, изтъкна директорът.