„Онбуцман за справедливост”
„Онбуцман за справедливост” / личен архив

Бум на жалби отчита общественият посредник Павлина Геренова. В офиса на местния омбудсман от началото на годината са постъпили 44 жалби, като половината са за месец февруари.

Според Геренова зачестяват социалните искания, питанията към отдел „Закрила на детето". 15 са и жалбите по Закона за етажната собственост, има и по Закона за защита на потребителите.

Да се засили контролът, който осъществява общинска полиция, препоръчва в писмо до кмета Живко Тодоров местният обществен посредник. Гражданите се жалват най-често от недобросъвестни стопани на домашни кучета и от шумни заведения.

Старозагорци търсят помощ от омбудсмана по въпроси, които не са в неговите правомощия-срещу мобилните оператори, банки, изпълнителни дела, кабелни оператори, измами в строителството, неизплатени заплати. Единственото, с което мога да им помогна,е да ги насоча към компетентните институции, обяснява Геренова.

Тя признава, че често й се налага да играе ролята на „Бюро справки". „Хората, които ми звънят по телефона настояват тяхното искане да получи светкавичен отговор. В офиса са идвали и граждани, които си търсят работа и такива, които нямат опит в попълването на различни документи. Снощи при мен дойде жена с листче, на което е написано „онбуцман за справедливост". Дала й го друга жена докато пътувала в автобуса. Оказа се, че 60-годишната ромка е останала на улицата с 4-годишното си внуче, след като пожар изпепелил постройката, в която живеели. Бабата поиска от мен справедливост и ...пари."