Децата не ходят на училище, защото работят ???
Децата не ходят на училище, защото работят ??? / netinfo

"До навършването на 16 години ходенето на училище е задължително". Това припомни началникът на Регионалния инспекторат по образованието Любомир Любенов в началото на работна среща на директорите на училища. На нея бяха объдени мерките, които трябва да се вземат, за да бъде спряно масовото отсъствие на ученици от учебните занятия.

“Целта ни е да върнем децата в класните стаи”, каза той. Eдна от мерките, които ще бъдат взети е ”всеки месец Регионалният инспекторат по образованието да уведомява кметовете на общини и директорите на дирекциите за социално подпомагане за резултатите от проверките на училищата.”

"Ще изискваме също и доклади от директорите за изясняване на причините за отсъствието на учениците от училище", информира още Любомир Любенов.

А според директорите причините за отсъствията на учениците са различни. Най-честата обаче се оказва и най-стряскащата. Голяма част от децата отсъстват, защото работят. Те не получават финансова помощ от родителите си и са принудени да започнат работа, която не е съобразена с училищните им смени. Това съобщи директорът на професионална гимназия по селско стопанство “Гео Милев” в град Мъглиж Татяна Стоева. “Имаме дори непълнолетен ученик, който работи във фирма с отровни вещества”, каза още тя и потърси съдействието на Регионалния инспекторат по образованието за решаването на този проблем.

Ще наложим спешна проверка по този случай, като иформираме компетентните органи, обеща Любомир Любенов.

Компетентните органи трябва да бъдат информирани и за друго. Оказва се, че в повечето старозагорски села има родители, които вместо да изпратят децата си на училище, ги принуждават да работят на полето. “Безсилни сме да променим това”, оплакаха се школските директори. “Говорим за децата от ромски произход. Знаете как е, женят се на 12, на 13 раждат деца, как да ги върнем в класните стаи”.

Според Цветанка Паунова от Дирекцията за социално подпомагане в град Раднево обаче, проблемите не идват само от ромските деца. „Ако директорите на училища всеки месец подадат реални данни за отсъстващите деца, а не ги прикриват, за да запазват паралелки, ще има и реални резултати”.

„Хубаво е директорите на училища да работят по-тясно с отделите за закрила на детето”, каза още Цветанка Паунова.