"Софийска вода" започна проверки в сгради (етажна собственост) с повече от 20 имота, в които са изчислени общи нужди над 20 на сто и са фактурирани сумарно над 400 куб. метра вода, съобщават от компанията.
Проверките са заради сигнали за високи сметки за вода за общи нужди в сградите. Вече са направени проверки в ж.к. "Младост" 1, бл.40 и в кв. "Сухата река", бл. 18. И в двата случая е потвърдена изправността на общите водомери, които са собственост на дружеството и коректността на отчетените по тях данни.
Рекордни сметки за вода от по 300 лв. получиха жители на столичен квартал (ВИДЕО)
Установени са завишени сметки за вода, следствие на изчисление и фактуриране на общи нужди за по-дълъг период. В единия случай периодът е 6 месеца, а в другия - 1 година. Причина е системно неосигурен достъп до общите водомери на двата блока, както и до голяма част от индивидуалните водомери на клиентите.
Това е предпоставка за неточно отразяване на консумацията в различните имоти, а когато е системно в продължение на месеци, след едно успешно извършено отчитане на общия водомер, разликите се фактурират сумарно за целия период, пише в съобщението.
Възможните причини за формиране на големи количества за общо потребление са: лошо състояние на вътрешната инсталация и течове; ползване на вода в общи помещения и прилежащи площи, за които няма открити партиди; неизправни водомери; имоти без водомери и отчитащи се на база; системно неосигуряване на достъп на проверителите до водомерите; декларирани като необитаеми обекти, които се ползват, както и неточни самоотчети от потребителите.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Проверките са заради сигнали за високи сметки за вода за общи нужди в сградите. Вече са направени проверки в ж.к. "Младост" 1, бл.40 и в кв. "Сухата река", бл. 18. И в двата случая е потвърдена изправността на общите водомери, които са собственост на дружеството и коректността на отчетените по тях данни.
Рекордни сметки за вода от по 300 лв. получиха жители на столичен квартал (ВИДЕО)
Установени са завишени сметки за вода, следствие на изчисление и фактуриране на общи нужди за по-дълъг период. В единия случай периодът е 6 месеца, а в другия - 1 година. Причина е системно неосигурен достъп до общите водомери на двата блока, както и до голяма част от индивидуалните водомери на клиентите.
Това е предпоставка за неточно отразяване на консумацията в различните имоти, а когато е системно в продължение на месеци, след едно успешно извършено отчитане на общия водомер, разликите се фактурират сумарно за целия период, пише в съобщението.
Възможните причини за формиране на големи количества за общо потребление са: лошо състояние на вътрешната инсталация и течове; ползване на вода в общи помещения и прилежащи площи, за които няма открити партиди; неизправни водомери; имоти без водомери и отчитащи се на база; системно неосигуряване на достъп на проверителите до водомерите; декларирани като необитаеми обекти, които се ползват, както и неточни самоотчети от потребителите.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня