Фандъкова: Трябва да се стимулират изрядните абонати на столичното парно
Фандъкова: Трябва да се стимулират изрядните абонати на столичното парно / снимка: БГНЕС, архив
Фандъкова: Трябва да се стимулират изрядните абонати на столичното парно
36975
Фандъкова: Трябва да се стимулират изрядните абонати на столичното парно
  • Фандъкова: Трябва да се стимулират изрядните абонати на столичното парно

Кметът на София Йорданка Фандъкова смята, че трябва да се стимулират редовните клиенти на столичната топлофикация. Тя се обяви против тригодишната давност за дълговете за парно. Фандъкова каза още, че трябва да има ясни правила и контрол по тяхното спазване.

“Не ми се струва редно да се подпомагат неспазващи правилата. Всякакви възможности за законодателна инициатива можем да имаме чрез народните представители от ГЕРБ, но нека изчакаме професионалното мнение и предложения на новото ръководство. То затова беше избрано и затова бе сменено, защото старото ръководство подкрепяше дори мерки от при 50 процента неплащащи да се спре парното. Аз съм против това”, каза столичният кмет. По-рано председателят на ДКЕВР също отправи забележка към подобен род предложения за по-висока събираемост, като според него ако се стигне до въвеждане на подобна мярка, неизрядните абонати трябва да са поне три четвърти.

Столичният кмет обясни, че за нея са еднакво важни мерки за по-висока събираемост, но и мерки за инвестиции. Според софийския кмет столичната топлофикация има потенциал и трябва да оползотворява този потенциал с използването и на алтернативни източници.

Фандъкова каза още, че очаква мерките за повишаване на събираемостта в топлофикация. Новото ръководство трябва да представи тези мерки до края на януари и те ще бъдат разгледани в СОС. Сред тези мерки трябва да бъде стимулиране на редовните клиенти и повече прозрачност в сметките, защото хората трудно ги разбират, каза още Фандъкова и допълни, че очаква и още по-задълбочена работа в посока на нередовните абонати.

Кметът припомни през миналата година са събрани над 14 млн. лв. стари задължения. Основният проблем на “Топлофикация-София” е загубеното доверие от нейните клиенти, заключи кметът.