До 2015-та ще ходим с метро до летището и Бизнеспарка
До 2015-та ще ходим с метро до летището и Бизнеспарка / снимка: Sofia Photo Agency
До 2015-та ще ходим с метро летището и Бизнеспарка
61801
До 2015-та ще ходим с метро летището и Бизнеспарка
  • До 2015-та ще ходим с метро летището и Бизнеспарка

До началото на 2015 година метрото ще бъде построено в участъците от „Цариградско шосе" до Летище София и от „Младост" 1 до Бизнеспарка. Това съобщи директорът на Метрополитен Стоян Братоев. Подготвя се изграждането на третия метродиаметър, с обща дължина 17 км., 19 метростанции, от които 10 ще са подземни.

Прогнозният поток е 169 000 пътници дневно, а прогнозното начало е 2015 година. Третият метродиаметър също ще се строи на етапи, като ако се осигури съответното финансиране, трябва да е готов през 2018 година.

Стоян Братоев и описа бъдещото трасе на третия метродиаметър: „От „Ботевградско шосе", където е колелото на трамвая, по „Владимир Вазов" имаме - първите четири ще са надземни станции, пета, след това театър „Зад канала", след това на „Шипка", на Орлов мост, където прави връзка с първата линия на метрото, на Попа, на НДК, където прави връзка с втората линия, на Петте кьошета, минава под територията на Медицинска академия, на бул. „Гешов" и бул. „България", от „Красно село" отива на бул. „Овча купел" и „Линкълн", надземна станция, на „Монтевидео" и последните две метростанции, подземни, през самата „Овча купел", като последната е на Околовръстното шосе от страната на самия квартал, а другите входове са на железопътната линия София - Перник, като също по този проект е предвидена жп спирка там.

Предвидено е трите метролинии да имат отклонения на метрото и така да съществуват шест маршрута. Предстои проучване за отклонение на третия метродиаметър през „Слатина", като вариантите са три, обясни Братоев: „Едната връзка е от театър „Зад канала" покрай „Подуене", долу зад „Слатина", покрай жп линията, по Слатинска река, „Асен Йорданов", на бул. „Цариградско шосе", до Окръжна болница. Другият вариант е от „Шипка" да е това отклонение, под Военна академия територията, да мине по „Гео Милев", пак „Слатина". И третият вариант е по „Иван Асен", „Шипченски проход", спортната зала, „Цариградско шосе".

Кой от вариантите за отклонения ще бъде избран зависи от предварителните проучвания. Обявени са процедурите за избор на изпълнител на трите големи проекта на София, които се очаква да се финансират от Оперативна програма „Околна среда", допълни столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Проектът за построяване на завод за отпадъците на София се забави заради политически цели, каза още кметът.

До момента софийското метро е 31 км., 27 станции, през ноември започна изграждането на участъка от бул. „Ботевградско шосе" до Летище София, който е още 5 км., с четири метростанции. През следващия месец започва изграждането на участъка до Бизнеспарка, малко под 3 км. с три метростанции. Така до две години София ще има 39 км. метро с 34 метростанции. Очаква се около 380 000 пътници дневно да ползват метрото. Предстои строителството на трети етап от първия метродиаметър, който е от „Цариградско шосе" до летището и от „Младост" 1 до Бизнеспарка.