Браншовите организации за външна реклама подкрепиха предложението на кмета на София Йорданка Фандъкова за увеличение на финансовото обезщетение за рекламни елементи върху общински терени. Това стана ясно след работна среща на столичния кмет с ръководителите на трите браншови организации, занимаващи се с външна реклама, съобщават от общината. Камара за визуални комуникации и защита на околната среда,
Българска асоциация за външна реклама и Национална асоциация за външна реклама са трите организации, подкрепили мярката.
Организациите и в момента плащат обезщетения, но на база на старите договори, които изтекоха отдавна, каза още Йорданка Фандъкова.
„В момента те нямат договори, плащат както е по закон обезщетения за ползването на общинската собственост дотогава, докато се премахнат съответно елементите или се проведе конкурсът. Ще продължим домонтажа, имеме одобрени схеми за поставяне на реакламни елементи, както билбордове така и други. Столичният инспекторат прави своите проверки. За мен е важно тези елементи да бъдат демонтирани от самите фирми. Защото това струва пари. Не ми се иска да даваме от парите на софиянци за демонтажа им. Билбордовете се премахват, така че отлагането на конкурса да не повлияе върху събирането на средства и подреждането на града – нещо, което е и цел на този конкурс“
Общо 43 рекламни елементи на общинска територия са доброволно демонтирани във времето от декември месец 2010 г. досега. Провеждането на конкурса беше отново отложено, защото се очаква обнародването на законовите промени и общинската наредба, обясни кметът.