Всяко дете да има право на равен достъп до образование, да има изградена необходима архитектурна среда, която да улесни осъществяването на обучението на деца със специални образователни потребности в детски градини и училища в област Сливен. Това са част от проблемите в развитието на интегрираното обучение на деца и ученици със специални образователни потребности в областта. Те бяха представени на кръгла маса на тема: „Добри педагогически практики на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности в детски градини и училища в област Сливен".
Провеждането на форума е във връзка с 5-годишнината от създаването на ресурсните центрове, както и с успешното интегриране на децата в детски градини и училища на територията на областта. Това съобщи Юлия Стефанова, старши експерт в Регионалния инспекторат по образование в Сливен. Към момента са обхванати 262 деца от Сливенска област, от тях 30 са в детски градини. Във всяко учебно заведение има специалисти, които по индивидуално изработена образователна програма, според потребностите и възможностите на детето, определя неговото подпомагане, уточни Стефанова. В Ресурсните центрове работят 34 специалисти, а в 24 училища има изградена подходяща архитектурна среда, рампа и санитарен възел.
Форумът ще продължава и на 22 ноември с представяне на добри практики на образователна интеграция на деца от различни етноси в детските градини.