При голям интерес премина инфотурът, организиран от Община Сливен по повод Световния ден на туризма. В него взеха участие около 40 души, които работят в сферата на туризма в града - туроператори, представител на туристически информационен център към Природен парк „Сините камъни", хотелиери, екскурзоводи, хора, които планират да предлагат туристически програми на чуждестранни туристи, студенти и преподаватели от Колеж към Технически университет-Сливен, специалност „Мениджмънт на алтернативния туризъм". Между тях бяха проведени разговори и обсъдени идеи за съвместна работа в полза на развитието на туризма в Сливен, каза Елка Михайлова - консултант в Общинския туристически център.
В инфотура бяха включени Регионален исторически музей, къща-музей „Сливенски бит", първата текстилна фабрика на Балканите, Музей на текстилната индустрия и антична крепост Туида. Екскурзовод на групата беше Николай Сираков - директор на РИМ-Сливен. Участниците в инфотура бяха поздравени от Стоян Марков - зам.-кмет по икономическо развитие в Община Сливен. Беседи изнесоха директорът на РИМ -Сливен Николай Сираков, Пенка Димитрова - екскурзовод в къща-музей „Сливенски бит", Тони Димитрова-директор на музея на текстилната индустрия, Мая Иванова-ръководител на екипа на крепост Туида и Деница Жечева- екскурзовод.
"Целта на проявата беше хората, които работят в туризма и имат близък контакт с гости на града, да се запознаят отблизо с културно-историческите забележителности на Сливен, за да ги представят на своите клиенти и да ги мотивират да ги посетят", каза Михайлова.Идеята на Община Сливен е да се проведат и следващи информационни обиколки, в програмата, на които да се включат и други обекти - къща-музей „Хаджи Димитър", къща-музей „Д.Чинтулов", църквите „Св.Димитър", „Св.Никола", „Св.Богородица", „Св.София".
Ще се направи и един виртуален тур, с помощта на ПП „Сините камъни" - Природни феномени и легенди в Синята планина, По стъпките на 100-те войводи и няколко тематични- „С аромат на вино"- за запознаване с винопроизводителите в Сливен и региона, „Вкус и цвят" - за представяне на местни производители на биопродукти и др.