Кметът на общината може да отнема разрешение за удължено работно време на търговски обект при две или повече граждански жалби, които са доказани с протокол за измерване на наднормения шум от РИОКОЗ.
Това е записано в новата наредба за реда и условията за извършване на търговска дейност, която прие на последното си заседание Общинският съвет в Сливен.
Такова отнемане може да се случи и при неспазване на работното време, установено от полицията или общината, както и при мотивирано искане на МВР.
Работното време се определя от 7 до 22 часа за зимния период и до 23 часа за зимния период, като денонощно могат да работят паркинги, бензиностанции, гаражи, средства за подслон и места за настаняване.
Работното време на всеки обект може да бъде удължено след кметско разрешение, като молбата трябва да бъде придружена от протокол на РИОКОЗ за нивото на проникващия шум в най-близкото жилище след 22 часа, удостоверение от МВР за липса на нарушения през последните 6 месеца, описание на охранително-пропускателния режим и платена такса. Заявленията се разглеждат в 14 дневен срок.
Отменянето на старата и приемането на нова наредба е наложено от промени в нормативната уредба и отмяната на редица регулаторни режими. В новата наредба са определени по вид търговските обекти, като ползването на стационарните се разрешава след издаването на удостоверение за въвеждане и експлоатация на строежа, временен търговски обект може да бъде разкрит и след разрешение за поставяне.
В близост до търговските обекти задължително трябва да бъде поставен надпис на български език с информация за фирмата и седалището на търговеца, работното време, името и фамилията на материално отговорното лице, адрес и телефон, а когато обектът е базар или търговски център фирмата трябва да бъде изписвана на собствения щанд.
Наредбата забранява държането на стоки и амбалаж около обектите.