Николай Грозев:  Това е бюджет на стабилност и възход
Николай Грозев: Това е бюджет на стабилност и възход / Общински пресцентър Нова Загора

Осигуряване на финансови ресурси за обезпечаване съфинансирането на общината по спечелени проекти и програми, които предстоят да бъдат изпълнени, заделяне на финансови средства за капиталовите разходи са основните цели на Бюджет 2013 на община Нова Загора, стана ясно при публичното обсъждане на основния финансов документ.

Общият размер на проектобюджета за 2013 г. на общината е 27 359 629 лв., като ръстът на общинските приходи е нараснал спрямо предходната година с 48, 60%.  Капиталовите разходи са на обща стойност 9 059 392 лв. При представянето бяха разгледани подробно преходните обекти, останали за изпълнение от миналата година, както и новите за 2013 г. Ще бъдат благоустроени голям брой населени места, които ще бъдат благоустроени, стана ясно още при представянето на бюджета.

В края на обсъждането заместник-кметът Маргарит Тодоров акцентира на активната работа на Община Нова Загора по увеличаване процента на събираемост на данъците.

Областният управител Марин Кавръков изрази удовлетворение от работата на Общинска администрация и Общински съвет Нова Загора. Той отбеляза, че в общината се прави наистина обществено обсъждане, защото информацията за това, което предстои да бъде направено със събраните финансови средства достига до общността на разбираем език, като срещите се провеждат и в голяма част от населените места.

Бяха зададени въпроси за реконструкцията на Общинския пазар. Кметът на общината Николай Грозев отговори, че тази година ще бъде изготвен проект за реконструкция на пазара и пространството пред него, а изграждането ще бъде през 2014 г.

В заключение Николай Грозев отбеляза, че благодарение на синхронната работа на Общинска администрация и Общински съвет добрите инициативи в община Нова Загора стават реалност и изрази надежда, че съвместна работа ще продължи и в бъдеще. Предстои Бюджет 2013 да бъде разгледан в комисиите към местния парламент, след което ще бъде дебатиран на следващото заседание на Общински съвет.