Диян Стаматов: Олекотяване на учебния материала, а не опростяване предвиждат новите учебни планове по БЕЛ и история
Диян Стаматов: Олекотяване на учебния материала, а не опростяване предвиждат новите учебни планове по БЕЛ и история / Дарик Сливен

Олекотяване на учебния материал, а не опростяване предвиждат новите планове и програми по БЕЛ и история за учениците от 5 до 8 клас. Това заяви в Сливен зам. министъра по образованието Деян Стаматов. Увеличават се и часовете по история.

По думите му учебниците, които трябва да бъдат изготвени не трябва да съдържат много произведения, а да има сравнително по-малко произведения и по -малко откъси, в часта задължителна подготовка, за да може в останалото време да се даде възможност за надгражадане, и учителят свободно да избере произведения, които са според спецификата на класа, темпа и неговото развитие,» коментира още зам. министъра.

Деян Стаматов категорично заяви, че няма проблем с учебните програми по посока на патриотичното възпитание. Българските автори са застъпени с много голяма сила и в настоящия момент. В учебниците има необходимост от цялото пълно многообразие на български и чужди автори, експертите ще презицират колко от тях ще бъдат включении. «Не може да натоварим ученика да учи всичко, което е създадено. Българскта литература е много богата и е добре да пощадим ученика», добави Стаматов.

Зам.министърът участва в общественото обсъждане на новите учебни програми по БЕЛ и история в Сливен. В събитието участват и експерти от образователното министерство и Регионалните инспекторати, директори на училища, учители и родители от областите Сливен, Ямбол, Стара Загора и Пловдив.

Сред предложенията, представени от сливенски учители по български език е да се съвместява прага на трудност и той да бъде съобразен с възрастовите възможности на учениците, предвид натовареността на учениците, която става все по-голяма. Друго предложение е практическите упражнения да бъдат равностойни на новите знания, което досега не е залегнало в сегашните програми. Специалистите предлагат и учебния материал да не се смъква от по-горните към по-долните класове, за да може децата да не усвояват само новите знания, но и да умеят да ги прилагат практически.

От представените досега 40 предложения, половината от тях са прецезирани, останалите са становища, уточни още зам.министър Стаматов.

Дискусионните срещи продължават и в градовете Велико Търново, Пловдив и София. Те ще бъдат обобщени и прецезирани и в края на другата седмица ще бъдат предложении за утвърждаване от министъра на образованието.