В Русенски университет „Ангел Кънчев“ се проведе встъпителна конференция по проект „Адаптация на обучението по технически и естествени науки към изискванията на Индустрия 4.0“, финансиран по програма „Знание и растеж“, осъществявана от Фондация „Русе - град на свободния дух“, с подкрепата на Фондация „Еконт“.
Втора среща по проект ”Уеб базирани модули за професионално обучение по лазерна безопасност”
В нея взеха участие ръководители и преподаватели от професионалните гимназии в Русе. Конференцията беше открита от проф. д-р Николай Михайлов, който е част от екипа на Факултет „Електротехника, електроника и автоматика“ в Русенски университет „Ангел Кънчев“ и координатор на проекта.
Доцент д-р Борис Евстатиев запозна участниците със съществуващи виртуални практически упражнения в областта на техническите науки, които могат да бъдат приложени в училищата: Изследване на основни закони в електрическите вериги; Изследване с 230 V източник;
Русенският университет разширява сътрудничеството си с Китай
Последователно, паралелно и смесено съединение на резистори; Кондензатори и електрически капацитет и Стенд за изследване на логически схеми. Представена беше и възможността за разработване на нови виртуални лаборатории в помощ на учебния процес в училищата.
Виртуалните лаборатории могат да послужат на учители и ученици, като заместител на реални лаборатории, вместо скъпоструващо оборудване, както и да заместят изпълнение на опасни експерименти.
Проведе се шестата поред ЕРАЗЪМ седмица, организирана от Русенския университет
През следващите месеци преподавателите от гимназиите в Русе ще обмислят и представят идеи за разработване на практически упражнения в областта на техническите и естествени науки, с помощта на виртуална реалност, които ще помогнат на учениците по-лесно да възприемат учебния материал. Целта е виртуалните лаборатории да бъдат въведени в училищата още през първия срок на новата учебна година.
Предпроектните проучвания на екипа на Русенски университет „Ангел Кънчев“ сред 12 гимназии от региона, осигурени с помощта на РУО-Русе, показват че в тях се обучават над 2000 средношколци.
Едва в половината от училищата се използват виртуални инструменти. От друга страна, за обучение по технически дисциплини са ангажирани над 80 учители.
Втора среща по проект ”Уеб базирани модули за професионално обучение по лазерна безопасност”
В нея взеха участие ръководители и преподаватели от професионалните гимназии в Русе. Конференцията беше открита от проф. д-р Николай Михайлов, който е част от екипа на Факултет „Електротехника, електроника и автоматика“ в Русенски университет „Ангел Кънчев“ и координатор на проекта.
Доцент д-р Борис Евстатиев запозна участниците със съществуващи виртуални практически упражнения в областта на техническите науки, които могат да бъдат приложени в училищата: Изследване на основни закони в електрическите вериги; Изследване с 230 V източник;
Русенският университет разширява сътрудничеството си с Китай
Последователно, паралелно и смесено съединение на резистори; Кондензатори и електрически капацитет и Стенд за изследване на логически схеми. Представена беше и възможността за разработване на нови виртуални лаборатории в помощ на учебния процес в училищата.
Виртуалните лаборатории могат да послужат на учители и ученици, като заместител на реални лаборатории, вместо скъпоструващо оборудване, както и да заместят изпълнение на опасни експерименти.
Проведе се шестата поред ЕРАЗЪМ седмица, организирана от Русенския университет
През следващите месеци преподавателите от гимназиите в Русе ще обмислят и представят идеи за разработване на практически упражнения в областта на техническите и естествени науки, с помощта на виртуална реалност, които ще помогнат на учениците по-лесно да възприемат учебния материал. Целта е виртуалните лаборатории да бъдат въведени в училищата още през първия срок на новата учебна година.
Предпроектните проучвания на екипа на Русенски университет „Ангел Кънчев“ сред 12 гимназии от региона, осигурени с помощта на РУО-Русе, показват че в тях се обучават над 2000 средношколци.
Едва в половината от училищата се използват виртуални инструменти. От друга страна, за обучение по технически дисциплини са ангажирани над 80 учители.