Новият хидрографен кораб на ИАППД получи името „Дунав 1“
Новият хидрографен кораб на ИАППД получи името „Дунав 1“ / netinfo
Новият кораб на ИАППД получи името "Дунав 1"
93026
Новият кораб на ИАППД получи името "Дунав 1"
  • Новият кораб на ИАППД получи името "Дунав 1"
Със 7 млн. лева ще се драгират критичните участъци по река Дунав, с което ще се подобри корабоплаването. Това съобщи в Русе служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев. В крайдунавския град министър Алексиев и европейският координатор за коридор „Рейн – Дунав“ Карла Пейс пуснаха на вода първия по рода си хидрографски кораб за обследване на реката на днешния Световен ден на водата.

Новият кораб получи името „Дунав 1“. Плавателният съд е собственост на изпълнителната агенция за проучване и поддържане на река Дунав. Това е първият специализиран кораб от този вид, който ще се движи под български флаг, обяви транспортният министър Христо Алексиев. „Апаратурата, с която разполага, позволява да се предвидят потенциални изменения в корабоплавателния път на реката и съответно да се реагира, преди да е нужно спиране на движението“, каза министърът. По думите му, през последните няколко години България е направила значителни стъпки към подобряване на условията за корабоплаване. Общата стойност на инвестираните средства за миналия програмен период на ОП „Транспорт“ е 40 млн. лева. „За нас е от изключително значение включването на река Дунав като част от коридор от основната мрежа „Рейн - Дунав“ и съответно подготовката на изчерпателни проучвания и работен план за коридора. Действията на МТИТС са насочени към модернизация на пристанищната инфраструктура, постигането на оперативна съвместимост, внедряване и надграждане на системи за речни информационни услуги“. Трябва да подчертаем важността и на европейската помощ по линия на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, каза Христо Алексиев. „През този програмен период европейските средства ще бъдат насочвани към елиминиране на тесните места в българския участък на р. Дунав, в това число удълбочаване, изграждане на буни, укрепване на бреговете и закупуване на техника за поддържане на корабоплавателния път“, допълни той. „Скоро стартирахме две обществени поръчки – едната е свързана с доставката на още един специализиран кораб за маркиране на корабоплавателния път по р. Дунав. Втората поръчка е за драгиране на критичните участъци от реката, с цел да бъдат запазени проектните дълбочини според препоръките на Дунавската комисия. Очаквам до средата на годината да има реални резултати по тези две направления“, посочи министър Алексиев.
новият кораб "Дунав 1"
netinfo


Директорът на изпълнителната агенция в Русе Павлин Цонев припомни, че АППД поддържа корабоплавателния път с дължина от 471 км, който е един от най-трудните участъци по реката. Казват, че няма попътен вятър за кораб без посока. Но ние имаме цел, което означава, че посоката е ясна. Нашата основна задача е да направим корабоплавателния път достъпен за всички, които се занимават с бизнес и туризъм, и да можем да гарантираме повишените изисквания към габаритите на корабоплавателния път и увеличения трафик“, каза още Цонев.

Повече чуйте в прикачения файл: