Неизправни са били спирачните механизми на десните колела и на двата моста, пише в епикризата. По електрическата система са извършвани промени, които не съответстват на схемата на производителя, като са направени множество снадки на различни места. Конструктивни изменения са извършени по влекача и полуремаркето, са установили експертите. Със заварени метални листове е надстроен коша на полуремаркето, за да се увеличи обема му около 2 пъти. Според събраните доказателства полуремаркето е било претоварено с 1540 кг пшеница.
Основна причина за всичките тези неизправности е лошото обслужване и поддържане на влекача и полуремаркето. Шофорът 24-годишният Синан Алиев вероятно е знаел за неизправностите, пише в експертизата, тъй като по целия маршрут той се е движел със средна скорост от 35 км./ч. В края на наклона три минути преди сблъсъка Бедриев обаче е изтървал управлението над товарния автомобил. При това техническо състояние на превозното средство водачът не е могъл да предотврати произшествието чрез спиране. Той би могъл единствено при наличието на достатъчно опит, да опита да спре камиона, като го отклони на подходящо място извън пътното платно.
При добро познаване механиката на движението на превозните средства, голяма психическа устойчивост и самоконтрол на водача катастрофата е можела да бъде избегната чрез удар на автобуса с цялата челна площ на камиона и избутването му напред до пълно спиране. По този начин автобусът не би излязъл извън пътя и пострадалите биха били по-малко. Предстои да бъде повдигнато окончателно обвинение на Бедриев.
Днес в Окръжена прокуратура е депозирано искане от защитника му за изменение на взетата спрямо него мярка за неотклонение „Задържане под стража” в по-лека. По този повод делото е изискано и след получаването му незабавно ще бъде внесено в съда.