Солени глоби грозят търговските обекти без музикален лиценз
Солени глоби грозят търговските обекти без музикален лиценз / sxc.hu

Малко са пловдивските обекти, които са сключили договор с „Музикаутор" и „Профон", стана ясно по време на срещата на представители на двете дружества с пловдивски медии. Липсват по-конкретни данни, тъй като по думите на мениджъра от „Профон" Арам Берч Министерството на икономиката и туризма няма статистика какъв е броят на търговските обекти в страната, които са длъжни да имат лиценз заради излъчване на музика и видео. Момчил Даскалов от „Музикаутор" допълни, че според Националния статистически институт в цялата страна има 260 000 хотелски легла, а всъщност само толкова са по Черноморието между курорта „Св. Влас" и Несебър.

Двете дружества са в Пловдив по повод организарана от Съвета по туризъм информационна среща с представители на хотелиерския и ресторантьорския бранш. Цените за музикален лиценз варират според различните критерии - категоризация, тип обект, обем и др. Има пакети както за цялата година, така и до 184 дни. С преференции са членовете на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. От дружествата са предвидили и допълнителни отстъпки. Според Даскалов най-общо едно легло струва 1 стотинка на ден, а един стол в ресторанта - 2 стотинки на ден.  

Този месец Министерството на културата засилва проверките по търговските обекти. Санкциите за нелицензираните хотели и ресторанти скочиха около 10 пъти, уточниха от „Музикаутор" и „Профон". При установяване на нарушения, глобите са от 2000 до 20 000 лв. При повторно откриване на нередности - от 3000 до 30 000 лв. При трета проверка и липса на лиценз, обектът се затваря за 6 месеца. Средствата от санкциите се разпределят поравно към държавния бюджет и Министерството на културата.