Спирките в Пловдив ще бъдат с вид, който сме взели от много европейски градове. Това заяви изпълнителният директор на „Булгартабак” Борис Захариев по време на днешното подписване на анекса към договора за концесия им.
Новият концесионер има право да разположи допълнително 50 търговски павилиона, за всеки от които ще плаща по 250 евро годишна такса. Тези пари ще се прибавят към ежегодната концесионната вноска от 71 хил. евро, обясни кметът Иван Тотев.
Според договора, концесионерът трябва да изгради общо 314 спирки, като се очаква се първите 50 да са готови до края на месец март следващата година. Община Пловдив пък няма да има право да отдава под наем или да изгражда обекти на разстояние по-малко от 25 метра около новите заслони.
Концесионерът от своя страна се задължава да освети и поддържа спирките чисти. Борис Захариев бе категоричен, че всички заслони ще бъдат застраховани и охранявани от частна фирма. Там, където пътникопотокът е по-голям, ще бъдат изградени и по-големи спирки, каза още Захариев.
Казусът със спирките датира от мандата на Иван Чомаков, когато общината подписва концесионен договор за 322 спирки с фирма „Елиза 1999". Самото им изграждане пък било предоставено на столичната фирма "Алфатекс Л2". Според договора, софиянците е трябвало в срок от 18 месеца да направят спирките и да ги предадат на общината, която да ги даде на концесионера. Това обаче не се е случило и в края на октомври 2008-ма година от „Елиза 1999" заплашиха да осъдят община Пловдив за 5 млн. евро заради пропуснати ползи и неизпълнени задължения по концесионния договор.
В последствие фирмата-концесионер „Елиза 1999” е продадена на „Булгартабак-трейдинг” ООД.